2,200
تومان
9 ٪
2,000
تومان
افزودن به سبد خرید

چالش های فراروی غرب و مسلمانان: مجموعه سخنرانی دکتر مظفر اقبال

دسته بندی: آثار و پیامدهای صهیونیسم و استکبار بین المللی

ناشر: بوستان کتاب قم

نویسنده: مظفر اقبال

سال نشر: 1387

تعداد صفحات: 116

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

بررسی چالش های فراروی غرب و مسلمانان از موضوعات قابل تامل است که دکتر مظفر اقبال در اثر حاضر، طی 9 جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ به آن پرداخته است.
بخش اول کتاب به چگونگی پیدایش غرب امروزی می پردازد و در بخش دوم، تصویری از اسلام را در آینه غرب منعکس می کند که مولفه های این بحث عبارتند از: شکل گرفتن شرق شناسی، برداشت غرب از اسلام و مسلمانان، طغیان غرب و اروپا علیه دین، قرن بیستم و افول اسلام در غرب، نقش کتاب و صنعت کتاب و رسانه ها در این فرآیند و تغییر احساس غربی ها در باره اسلام، هراس غربی ها از واکنش های اسلام هراسی و استراتژی های غرب در ارتباط با مسئله مسلمانان.
بخش سوم، تصویر مسلمانان از خود را بررسی می کند و در این میان، یادآوری یک نکته را ضروری می داند و آن تفاوتی است میان تصویر مسلمانان از خودشان و واقعیت اسلام که باید این دو را جدای از هم در نظر گرفت.
بخش های چهارم و پنجم نیز به موضوع «مسلمانان در آینه مسلمانان» می پردازد. اسلام و مسلمانان در آینه غرب، پیدایش جریان های فکری غرب، تصویر اسلام در آینه مسلمانان و غرب در آینه اسلام و مسلمانان، عنوان های سایر بخش های این کتاب را تشکیل می دهند.
در انتهای این اثر، نمایه ای از اعلام و موضوعات به چاپ رسیده است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام