loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تصرفات حقوقی منافی با حق متعهدله

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52040 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مولف کوشیده تا تحلیلی از احکام مربوط به معاملات معارض و پاسخ گویی به نیازهای جامعه علمی و حقوقی را ارائه دهد.
نخست مبانی حقوقی مربوط به ملک و حق مانند مفهوم ملک، اقسام آن، اقسام حق و معنای آن، دیدگاه فقه شیعه و حقوق موضوعه در مورد آن ها و مقایسه این دیدگاه ها با هم را بیان کرده و سپس به تشریح عقود تملیکی و عهدی در فقه و حقوق موضوعه ایران پرداخته و ویژگی های این قبیل از عقود را بررسی نموده است. وی در ادامه از منظری فقهی و حقوقی به بحث در مورد شروط ضمن عقد و مفهوم و اعتبار شرط در عقود تملیکی و عهدی پرداخته و رابطه شرط با عقد و حکم تصرفات منافی با حق متعهد له به عنوان یک شرط باطل در این قبیل از عقود را مورد تجزیه و تحلیل فقهی و حقوقی قرا رداده است.
از دیدگاه نویسنده ضمانت اجرای تصرفات حقوقی مغایر با یک عقد تملیکی یا عهدی، عدم نفوذ آن تصرف است و اعمال حقوقی مایر با شرط فعل و نتیجه و حق خیار غیر نافذ است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما