loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده جوامع الحکایات و لوامع الروایات (علمی و فرهنگی)

گزیدۀ سخن پارسی

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده سدیدالدین محمد بن محمد عوفی

گردآورنده کتاب جعفر شعار

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 520

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب جوامع الحکایات و لوامع الروایات؛ به معنی گردآورده ای از داستان ها و درخشش هایی از بازگفته ها، اثر سدیدالدین محمد عوفی که در حدود 630 هجری قمری (نیمهٔ اول سده هفتم هجری) نوشته شده است و در 1363، با تصحیح و توضیح نویسی جعفر شعار منتشر شد.

این کتاب مجموعه ای از داستان های دارای نکات تاریخی، اخلاقی و مذهبی پر از لطیفه های پارسی و کتاب گوشه ای از تاریخ تمدن و ادبیات جهان اسلام و ایران و یکی از بزرگترین مجموعه های داستانی قرن هفتم هجری قمری می باشد. این کتاب به عنوان مرجعی برای سایر دانشمندان و نویسندگان بعدی مورد استفاده قرار گرفته است. کتاب در چهار بخش (قِسم) و مجموعاً یک صد باب تنظیم شده است.

کتاب جوامع الحکایات و لوامع الروایات، علاوه بر توجه به جایگاه حکایت و قصه در تاریخ ادبیات فارسی، مطالب تاریخی را در قالب حکایات بیان می کند. حدود یک ششم کتاب اختصاص به بیان وقایع تاریخی دارد. عوفی در این کتاب از سبک خاصی پیروی نکرده بلکه سبک آن وابسته به منابعی بوده که داستان از آنجا آورده شده است. گاهی سبکی روان و ساده داشته وبعضی مواقع پر از صنایع و عباراتی سنگین است. مقصود نویسنده از جمع آوری داستان ها در حقیقت بیان یک رشته معارف اخلاقی و پند و اندرز بوده است.

کتاب جوامع الحکایات و لوامع الروایات، نوشته سدیدالدین محمد بن محمد عوفی است و توسط جعفر شعار گردآوری شده و در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما