loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ در کلام و سیره امیرالمؤمنین از منظر قرآن واهل بیت (ع)

فرهنگ پژوهی - 4

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52782 10003022
130,000 117,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب فرهنگ به سبک زندگی برخاسته از اندیشه (عقل نظری) و ارزش ها (عقل عملی) تعریف شد که بازنمایی اجتماعی آن در قالب آداب، رسوم، هنجارها، الگوها، ارزش ها و اندیشه صورت می گیرد و فرهنگ علوی به سبک زندگی اطلاق می شود که بر پایه اندیشه توحیدی و ارزش های برخاسته از قرآن و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام و امیرالمومنین(ع) هویت می یابد. این فرهنگ با داشتن شاخص رنگ خدایی و معنابخشی به زندگی، مهم ترین کارکرد خود را در زندگی پیروانش با استقلال و جهت دهی به رفتارها نشان می دهد.

آسیب های فرهنگی به واسطه انحراف در مولفه اندیشه و فکر، یا به واسطه انحراف در مولفه ارزش ها ایجاد می شود و مهم ترین راهبرد و تدبیری که در فرهنگ علوی برای برخورد با این آسیب ها پیشنهاد می شود و امیرالمومنین (ع) در دوره زمامداری از آنها بهره می گرفت، روشن دهی و بصیرت دهی و تبیین صحیح ارزش ها و به کارگیری آنهاست؛ از این رو تحول در مهندسی فرهنگ کشور، تحول در نظام آموزش و پرورش، گسترش الگو و مدهای به روز، تشجیع حمیت اسلامی ایرانی، هماهنگی باورها و ابزارهای رسیدن به هدف و توجه به ظرفیت های روحی و قبلی و روزآمدسازی آنها از جمله کاربست های مهم آن است.

کتاب «فرهنگ در کلام و سیره امیرالمومنین(ع)» از منظر قرآن و اهل بیت از چهار فصل به شرح زیر تشکیل گردیده است:
فصل اول: فرهنگ و شاخص های آن از دیدگاه امیرالمومنین(ع)
فصل دوم: تحولات اجتماعی –فرهنگی دوره امیرالمومنین(ع)
فصل سوم: تدابیر امام علی(ع) در مواجهه با آسیب های فرهنگی
فصل چهارم: جمع بندی و نتیجه گیری
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما