loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازنگاشت (نقض) عبدالجلیل رازی قزوینی

5 (1)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده سید علی موسوی گرمارودی

ویراستار رضا بابایی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 904

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بازنگاشت «نقض» عبدالجلیل رازی قزوینی که بر اساس تصحیح استاد فقید دکتر میر جلال الدین محدّث اُرموی و توسط استاد دکتر سیّد علی موسوی گرمارودی انجام شده است.

کتاب نقض، اثر عبدالجلیل رازی قزوینی، از متون کهن فارسی در حوزه ی مناظرات کلامی و اعتقادی است که حاوی اطلاعات فراوان تاریخی و جغرافیایی از قرن ششم است و همواره مورد توجه پژوهشگران بوده است. اما با این همه، خوانش این کتاب برای محققان و پژوهشگران امروزی، دشوار به نظر می رسید. بر این اساس، پس از چاپ منقّح این کتاب در مجموعه آثار کنگره ی بزرگداشت عبدالجلیل رازی، کار بازنویسی این کتاب به استاد دکتر سیّد علی موسوی گرمارودی سپرده شد و ایشان هم به شایستگی از عهده ی این کار بر آمدند.

ایشان در بازنویسی این کتاب کوشیده است نثر آن را به نثر معیار ِامروزی با اندکی چاشنی باستان گرایی برگرداند و حتی المقدور نه چیزی بر معانی عبارات بیفزاید و نه چیزی از آن بکاهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما