loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بوطیقای رمان

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده ونسان ژوو

مترجم نصرت حجازی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 370

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هدف این کتاب آشناسازی با خواننده بوطیقای رمان به عبارتی با روش های گوناگون نقد ادبی است که همواره تحلیل های صوری را در فرآیند منتقدانه خود مد نظر قرار داده اند.
این کتاب تحلیلی که مفاهیم نظری را با مطالعات ملموس همراه کرده است به سه بخش تقسیم می شود بخش تحلیل و ترکیب به معرفی رویکردهای روایت شناختی نشانه شناختی برسی آخرین تحقیقات در حوزه نقد روان شناختی و جامعه شناختی و همچنین به ارائه آخرین دستاوردهای زبان شناختی از جمله گفته پردازی و نطریه های خوانش در تحلیل یک اثر ادبی می پردازد.
قسمت متون و روش ها با اتکا بر یک بعد خاص زبان شناختی از رمان و برجسته سازی آن به تحلیل های دقیق و هدفمندی می پردازد و بحث نشانه ها و ابزارها مشتمل است بر جدول های تاریخچه ای که عناصر تشکیل دهنده یک روایت داستانی را کنار هم قرار میدهد.

واژه بوطیقا در وسیع ترین مفهوم آن یعنی بررسی عناصری که در تشکیل یک اثر ادبی شرکت دارند.بسیار دشوار است که بدون بررسی عناصری که شالوده یک متن را تشکیل می دهد.آن متن را مطالعه و بررسی کرد.رمان هم پر مطالعه ترین گونه ادبی است و این علت هاست که بوطیقای رمان را خواندنی می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما