loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

باغ خرمالو (رمان نوجوانان)

رمان نوجوان - 6

3.3 (3)

ناشر شهرستان ادب

نویسنده هادی حکیمیان

ویراستار تحریریه شهرستان ادب

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 184

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 53206 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«باغ خرمالو»، در گونه ادبی رمان و خاص نوجوانان و در فضای شهریور سال 1320 نوشته شده است. این رمان، روایت گر استعفا و تبعید رضاشاه پهلوی به خارج از کشور است، زمانی که کشور در اشغال متفقین قرار دارد. در آن هنگام پهلوی دوم با خانواده سلطنتی به شهرهای ایران از جمله تهران، اصفهان، یزد، بندرعباس سفر می کند و در این سفر چند نوجوان با آنان دیدار می کنند.

نویسنده با نگارش «باغ خرمالو»، در حقیقت شخصیت شکست خورده یک دیکتاتور را به تصویر کشیده است. این رمان در نهمین جشنواره داستان انقلاب اثر برگزیده شناخته شد. کتاب باغ خرمالو، در انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است.

«باغ خرمالو»، را هادی حکیمیان به رشته تحریر درآورده است. او متولد 1357 در استان یزد، نخستین کتاب خود را با عنوان «گل انارها را باد می برد» در سال 1384 منتشر کرده است. مهم ترین کار او تا به امروز رمان «برج قحطی» است که شایسته تقدیر در شانزدهمین دوره جایزه شهید حبیب غنی پور و نیز نامزد جایزه ادبی جلال شد. از این نویسنده در مجلات «عصر پنجشنبه»، «کلک»، «گلستانه» و «آزما» داستانهایی به چاپ رسیده است.

همین طور که سینی را توی دستم گرفته بودم ناخودآگاه جلوتر رفتم آب دهانم را قورت دادم و آرام پرسیدم؛ یعنی شما خود رضاشاه هستید؟
پیرمرد انگار که حواسش جای دیگری باشد کاسه آب را از توی سینی مسی برداشت آن را یک نفس یر کشید و گفت؛ اعلیحضرت قوی قدرت پری شوکت همایون رضا شاه پهلوی، داری آب میشی اعلیحضرت مثل یک گلوله برف تو آفتاب تموز.
من نمی دونستم تموز یعنی چه اما حسینعلی که مثل همیشه از ننه اش یه چیز هایی شنبده بود از عقب گردن کشید و آرام بیخ گوشم گفت تموز را قدیمی هابه تیرماه می گویند، آفتاب تموز هم یعنی آفتاب داغ چله تیرماه. حسینعلی که رادیو را بغل گرفته بود حالا شانه به شانه من ایستاده بود و محو تماشای پیرمرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سونیا

خیلی عالی بود
زبان صمیمی و طنز

دوست داشتمش

19 مرداد 1402

امیرمحمد امیدوار

واقعا کتاب چرتیه و هیچ کدوم از حرفاش مستند نیست و بچه ها اگه


مجبور نبودن هرگز اینو نمی خوندن
اصلا درست نیست یک نویسنده بیاد درمود تاریخ کشورش دوران بنویسه

13 بهمن 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما