loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایران بین دو کودتا (تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران از انقراض قاجاریه تا کودتای 28 مرداد)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته تاریخ در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران از انقراض قاجاریه تا کودتای 28 مرداد» به ارزش 4 واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

کتاب حاضر تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایران از کودتای 3 اسفند 1299 و برآمدن رضاخان تا جنبش ملی شدن نفت و کودتای 28 مرداد 1332 را به کوتاهی گزارش می کند.

از مباحث عمده این کتاب است: چرایی و چگونگی وقوع کودتای 3 اسفند 1299 و نتایج و آثار آن تا پادشاهی رضاخان و استقرار سلطنت پهلوی؛ اقدامات و برنامه های نوسازی دوره سلطنت رضاشاه و تحولات فکری و ادبی و هنری آن دوره؛ مناسبات سیاسی ایران با دول خارجی در دوره رضاشاه؛ جنگ جهانی دوم و نقش و جایگاه ایران در آن؛ چگونگی سقوط رضاشاه و دیگر پیامدهای اشغال ایران به وسیله متفقین؛ تحولات ایران در دهه 20 ش و رفت وآمد پی درپی دولتها؛ بحران آذربایجان و کردستان و مسئله نفت شمال؛ چگونگی پیدایش جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران و سرانجام آن تا سقوط دولت ملی مصدق با کودتای 28 مرداد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما