loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرنوشت اسیر در اسلام: بررسی تاریخی فقهی جنگ، اسارت و بردگی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54315 10003022
44,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر پژوهش و تحقیقی است که برای دانشجویان رشته های «تاریخ و تمدن» و «تاریخ و فقه و حقوق اسلامی» قابل استفاده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

طبق تزاحم و تضادی که در نهاد و سرشت انسان به لحاظ عنصر مادی بودنش نهادینه شده است تنازع، جنگ و پیکار از ابتدای خلقت انسان در تمامی جوامع بشری کم و بیش وجود داشته است و دارد. یکی از مشکلات بزرگ هر جنگی مسئله رقت بار اسارت و اسیر و به تبع آن معضل پیچیده ی برده و بردگی بوده و احیانا هست.

کتاب سرنوشت اسیر در اسلام موضوع جنگ و جهاد، اسارت و اسیر، برده و برده داری را از نظر تاریخی و فقهی در دین اسلام به تفصیل ترسیم کرده و نظر نهایی اسلام را در مورد آنها بیان کرده است.

از ویژگی های کتاب حاضر فراگیر بودن و جهان شمولی مباحث و بررسی تاریخ جنگ، اسارت، بردگی و نیز به مناسبت الغای برده داری؛ تاریخ تدوین اعلامیه جهانی حقوق بشر و نقد و بررسی کاستی ها و ضعف های آن است و همچنین وضعیت اسیر در عصر حاضر و بیان چگونگی شکل گیری سازمان صلیب سرخ جهانی و حقوق اسیر در دیگر مکاتب و حقوق اسیر در اسلام است. همچنین پیوند مباحث گذشته اسیر به مباحث کنونی است.

گفتنی است در کتاب یاد شده از منابع و مآخذ متعدد به طور گسترده استفاده شده و تمامی مطالب آن مستند و مستدل است و شاکله کتاب از دو بخش جنگ و جهاد، اسارت و بردگی و خاتمه آن نیز از حقوق اسیر تشکیل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما