loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گوست لایت: راهنمای مقدماتی برای دراماتورژی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان نمایش در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «اصول نمایشنامه نویسی» به ارزش 2 واحد ترجمه شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

مایکل چمرز در گوست لایت پاسخهای مفید و جذابی برای پرسشهای گیج کننده ای چون «دراماتوژی دقیقاً چیست، و دراماتورژ چه کاری انجام می دهد؟» فراهم می کند. به زعم چمرز، دراماتورژها دانشمندان جهان تئاترند. مسئولیت مقدماتی آنها جستجوی امکانات خلاق در هر یک از مراحل تولید است، از گزینش نمایشنامه گرفته تا طراحی لباس و نیز بررسی گزینه های متعدد و یافتن راههایی برای تبدیل آن دانش به ایده های سودمند.

اگر بگوییم دراماتورژها از دانشی جامع الاطراف برخوردارند، باز هم حق مطلب را ادا نکرده ایم. افرادی که این حرفه را بر می گزینند علاوه بر حساسیت زیبایی شناختی و دانشی مبسوط از تاریخ تئاتر، فعالیتهای تئاتری، تاریخ جهان، و نظریة انتقادی، باید قادر باشند با تک تک اعضای گروه مسئولان امور اجرایی تئاتر تعامل و مشارکت خلاق داشته باشند.

کتاب چمرز ساختاری آموزشی و درسی دارد و هر فصل با مجموعه ای از تمرینهای عملی خاتمه می یابد که خواننده را به تمرین و کار عملی دعوت می کند. دراماتورژی مهارتی ضروری برای همة فعالان تئاتر است، به همین دلیل وجود این کتاب در همة کتابخانه های تئاتری ارزشمند خواهد بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما