ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

مبانی، کاربرد و تفسیر آزمون t

دسته بندی: کتاب های درسی

ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت)

نویسنده: علی عسگری

سال نشر: 1391

تعداد صفحات: 54

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته روان شناسی و سایر رشته های علوم انسانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به عنوان منبع اصلی دروس «آماری» و «روش تحقیق» تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

یکی از مباحث اصلی در حوزه های گوناگون آموزش و پژوهش علوم انسانی، درک و به کارگیری صحیح مفاهیم و فنون علم آمار است. اما توسعه و پیچیدگی روزافزون مبانی نظری و نیز روشها و فنون آن به اندازه ای است که تشخیص، اجرا و تفسیر نتایج حاصل از مدلهای آماری را با دشواری جدی روبه رو ساخته و موجب شده است تا حجم کتابهای (معتبر) آماری به منظور تلاش برای جامعیت بخشیدن به مباحث اصلی به اندازه ای شود که یادگیری، تدریس، کاربرد و تفسیر آن را مشکل سازد.

از این رو، انتشار مجموعه کتابهایی با قطع کوچک و کم حجم، اما نسبتاً کامل و جامع در زمینه مباحث و مدلهای آماری نقش اساسی در رفع مشکلات یاد شده دارد. بر پایه این طرح نخست مباحث و مدلهای آماری متداول (آزمونهای t، همبستگی، مجذور کای، تحلیل واریانس، رگرسیون و غیره)، که در تدریس دانشگاهی و پایان نامه های تحصیلی کاربرد بسیار گسترده ای دارد، شامل مبانی نظری، مفروضه ها، چگونگی تشخیص و کاربرد صحیح و روشهای محاسبه آنها و نیز مثالهای عملی و پژوهشی منتشر می شود و در مراحل بعدی مدلهای پیشرفته تر آماری که اهمیت زیادی، به ویژه در تهیه و تدوین گزارشهای پژوهشی و پایان نامه های تحصیلی، دارد عرضه خواهد شد.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام