ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

مطالعات و جغرافیای شهری معاصر (مفاهیم و دیدگاه های بنیادی)

دسته بندی: کتاب های درسی

ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت)

نویسنده: زهره فنی

سال نشر: 1393

تعداد صفحات: 295

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان منبع قابل استفاده دروس «جغرافیای شهری پیشرفته»، «سیستمهای شهری» و «مکتبهای جغرافیایی» تدوین و ترجمه شده است. امید است که علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

شهرهای معاصر، مهم ترین پدیده و تجلی تمدن بشری، مکان، تکیه گاه و بستر مهم زندگی انسانی، خواه ناخواه، خوب یا بد، مرتبط با دیدگاهها و خط مشیهای مؤثر در ساخت و حیات آنها، در حال تغییر جهان (اکولوژی، اقتصاد، سیاست و روابط اجتماعی) هستند، به گونه ای که در نتیجه تداوم گسترده این روند، کره زمین در حال تبدیل شدن به سیستم شهری واحد، پیچیده، مرتبط و بسیار بی ثبات است.

نوشته حاضر با تبیین و تحلیلهای متفاوت از مفاهیم، دیدگاهها و چالشهای نوین در حوزه مطالعات و پژوهشهای شهری، سعی در معرفی و ترکیب تازه ای از رویکردها و نگرشهای نوین در علل شکل گیری ساختارهای فضایی- مکانی قدرتمند شهری در ابعاد محلی، منطقه ای و ملی و از این رهگذر، بازنگری و تأملی در زوایای ناپایداریها، نابرابریهای اقتصادی- اجتماعی یا تفاوتهای منفی میان حوزه های شهری جهان دارد.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام