loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منطق: معیار تفکر

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54835 10003022
149,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته فلسفه غرب در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی دروس «منطق قدیم 1 و 2» به ارزش 6 واحد تدوین شده است.

نگارنده کتاب حاضر را در 2 باب کلی با هدف تعریف منطق تحت عنوان «مباحث مربوط به تصور» و «مباحث مربوط به تصدیق»، تنظیم کرده است. در تعریف منطق اشاره می کند که «منطق، عبارت است میزان تفکر. به بیان دیگر منطق مجموعه ی قواعد فکر کردن است. با منطق است که می توان فکر صحیح را از فکر خطا تشخیص داد». و معلومات انسان را به تصور و تصدیق تقسیم بندی کرده است، و اشاره دارد که منطق در واقع از دو چیز بحث می کند، معرف و حجت. او موضوع دانش منطق را معرف و حجت می داند.

بر این اساس در باب اول کتاب به لفظ، اقسام لفظ، تعریف کلی و اقسام آن، نسب اربع، کلیات خمس، معرفی، شرایط معرف و مبحث بدیهی و نظری پرداخته و در باب دوم به تعریف قضیه، تقسیمات قضیه ی شرطی، احکام یا مناسبات قضایا، حجت، قیاس اقترانی حملی، قیاس اقترانی شرطی، قیاس استثنایی، لواحق قیاس، استقراء، تمثیل، صناعات خمس، برهان، جدل، خطابه، مغالطه و شعر اشاره کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما