ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

نقد تئاتر

دسته بندی: نمایشنامه و فیلمنامه

ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت)

نویسنده: ایروینگ واردل

ویراستار: علی اکبر علیزاد

سال نشر: 1383

تعداد صفحات: 216

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته هنر (نمایش) در مقطع کاشناسی به عنوان منبع اصلی درس «نقد در نمایش (1)» به ارزش 2 واحد ترجمه شده است.

نقد تئاتر از قرن هجدهم شکل گرفت و از آن زمان موج های زیادی را از سر گذرانده است. کتاب نقد تئاتر قطعاً یکی از اولین کتاب هایی است که به صورت ریشه ای، مسئله نقد و کار منتقد را بررسی می کند.

واردل، که خود یکی از منتقدان سرشناس تئاتر انگلستان است، در این کتاب با هوشمندی و درایت فراوان مسئله نقد و تمام مسائلی را که منتقد با آن رودرروست، بررسی می کند. وی علاوه بر ترسیم نسبتاً دقیق تاریخ نقد تئاتر از قرن هجدهم، مسائل مربوط به نقد روزنامه ای، شرایط کاری منتقد و مسائلی نظیر نقد متن، نقد بازیگری، نقد اجرا و مهم تر از همه اخلاقیات نقد را به بحث می گذارد.

کتاب او به نوعی «نقد منتقد» یا «نقد نقد» هم محسوب می شود. بخش عمده ای از کتاب بر مبنای جزئیات جالب توجهی شکل گرفته است که وی با استفاده از آن به توصیف عمل نقد و کار منتقد می پردازد. امید است این کتاب که برای اولین بار در زبان فارسی مسئله نقد تئاتر را به طور جدی مورد بحث قرار می دهد، به رفع ابهامات، تنگ نظری ها، و عوام زدگیِ نقد تئاتر امروز ایران یاری رساند.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام