loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خانواده موفق 10: با مشکلات همسرم چه کنم؟

ناشر حدیث راه عشق

نویسنده حسن ملکی | غلام عباس سرشور خراسانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 300

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55110 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

محور اصلی کتاب مجموعه ای از دلالت های اسلامی و عقلی برای حل مشکلات خانوادگی و مسائل بین زن و شوهر تنظیم و تحلیل شده است. شما در این کتاب با مهارت های حل نمودن مشکلات ارتباطی با خود، دیگران و همسر با قلمی رسا و کاربردی آشنا می شوید و از فصل سوم به بعد با طبقه بندی مشکلات عمومی خانواده ها به تجزیه و تحلیل مشکل پیش آمده و ارائه راه حل می پردازید.

اعتقاد نویسندگان این کتاب این است که اگر مشکلات خانوادگی به درستی شناخته شوند و با قصد بر طرف کردن آنها راه های مناسب بر اساس دستورهای اسلامی و اصول علمی و عقلانی مشخص و اجرا گردند بسیاری از مشکل ها برطرف می شوند. مشکل ها زمانی پیدا می شوند که زندگی مشترک از اصول دینی وعقلانی و بر پایه اقتضائات حیات خانوادگی فاصله بگیرد. درصورت آگاهی از این روش ها و ضرورت ها می توان از بروز خیلی از مسائل جلوگیری کرد.

کتاب حاضر در هفت فصل تدوین شده است.فصل اول به ساختار وجهت گیری محتوا پرداخته شده است.

فصل دوم اصول اساسی زندگی مشترک را در سیزده اصل بررسی کرده است.

در فصل سوم در پی پاسخ برای حل کردن مشکلات برقراری ارتباط با یکدیگر در روابط همسران است.

چگونگی حل مشکلات ارتباطی با خویشاوندان، در فصل چهارم بررسی شده است.

فصل پنجم به چگونگی حل مشکلات ارتباطی با دیگران پرداخته است.

در فصل ششم با عنوان مشکلات سوء اخلاع همسرم را چگونه حل کنم به بررسی مشکلاتی چون عصبانیت، لجبازی همسرم، برتری جویی همسرم می پردازد.

در آخرین فصل مشکلات اقتصادی مسئله مورد بحث است که در زمینه فقر و درآمد کم، تدبیر نادرست در اقتصاد خانواده و چشم و هم چشمی بررسی شده است.

«بعد اقتصادی با تامین نیازهای مادی اعضای خانواده رابطه مستقیم دارد. فقر و غنای این نهاد مقدس تولید مشکل می کند توازن واعتدال در امور اقتصادی زمینه های راحتی و آرامش و سلامت خانواده را تضمین می کند. از یک سو نیاز اقتصادی به اندازه ضرورت باید تامین شود و از سوی دیگر اگر توان اقتصادی به افراط بکشد، روح عصیانگر و غافل به وجود می آورد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما