loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ادبیات، نقاشی و سینمای تخیلی

ناشر ساقی

نویسنده علیرضا طاهری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 224

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 56883 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر تاریخ اصطلاحات ادبیات تخیلی، نقاشی تخیلی و سینمای علمی - تخیلی را به همراه نمونه هایی از شاهکارهای سینمای تخیلی مورد بررسی قرار می دهد.

سینمای تخیلی و ژانرهای مختلف آن با ادبیات شفاهی، روایی و مکتوب ارتباط بسیار محکمی دارد. بین این دو می توان از عامل مهم دیگری به عنوان مدیوم یا واسط نام برد که خیلی از موضوعات مورد علاقه سینمای تخیلی را به صورت تصویر شده در اختیار آن قرار داده است، این واسط، نقاشی تخیلی است با همه شیوه های گوناگون اش.
آثار ادبی نقش بسیار مهمی در خلق موجودات شگفت انگیز، خارق العاده و تخیلی دارند. با وجود این، برای اینکه این موجودات عجیب و غریب مورد قبول عامه قرار گیرند و دارای حیات به نظر رسند می بایست قابل دیدن و مصور شوند. این وظیفه را نقاشی - و شیوه های مختلف آن از جمله گراوور سازی ،نقاشی دیواری و غیره - به عهده گرفته اند و تعداد قابل ملاحضه ای از نقاشان در طول تاریخ، آثار خود را به آن اختصاص داده اند.
در سینما نیز سینماگران زیادی به این منابع تصویری و موجودات تخیلی تصویر شده ارجاع کرده و از آن در خلق آثارشان بهره جسته اند. بنابراین برای آفرینش موجودات تخیلی، سه مرحله گذار می توان برشمرد: ادبیات تخیلی، نقاشی تخیلی و سینمای تخیلی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما