loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کمیک ها، مانگاها و رمان های مصور (تاریخ روایت های تصویری)

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده رابرت اس. پترسن

مترجم مهرداد گروسی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 272

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کمیک یا تصاویر فکاهی راهی برای انتقال بصری ایده ها است که معمولاً با نوشته و یا اطلاعات تصویری همراه است، با کنار هم قرار دادن قطعات متوالی از تصاویر شکل می گیرد و المان هایی نظیر اندازه تصاویر، چیدمان تصاویر و سیر بیانی قصه آن را به پیش می برد. از اواخر قرن بیستم کتاب هایی با موضوع رمان مصور و آلبوم های کمیک، بیش از گذشته رواج پیدا کرده و در سال های اخیر گونه اینترنتی کمیک روی کار آمده است.

«کمیک ها، مانگاها، و رمان های مصور» تاریخ روایت های تصویری و روند پیشرفت و پیچیده تر شدن و تبدیل آن ها به کمیک ها و مانگاها و رمان های تصویری امروزی را تشریح کرده و با شیوه ی دانشنامه ای اطلاعات دسته بندی شده ای در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

در این کتاب مجموع نویسنده با نگاهی تاریخی سعی دارد تاریخ بهم پیوستۀ وسیع و عمیقی از هنر روایی در دنیای باستان را نشان دهد امتداد آن را در دوران مدرن پی گیری کند.

کتاب بر این باور است که قطعا کمیک ها به صورت یک جا و تمام و کمال و در نتیجه یک ابتکار یا پیشرفت تکنولوژیک منفرد به دست نیامده اند، بلکه حاصل تغییراتی کند و گسترده در ادبیات بصری هستند که طی قرن ها و در بین صدها هنرمند در نقاط مختلف دنیا اتفاق افتاده اند.

این کتاب در سیزده فصل تدوین شده که شامل موضوعاتی مانند زبان روایت های تصویری، چاپ عامه پسند و کاریکاتور، داستان های مصور، روایت های تصویری هنر مدرن، مجلال فکاهی، کمیک ها در عصر روزنامه نکاری زرد، روایت های تصویری در آسیا، ابرقهرمان ها و کتاب های کمیک، جریان کمیک آمریکا بعد از جنگ دوم جهانی، مانگاها بعد از جنگ دوم جهان، روایت های تصویری در هنر پس از جنگ دوم جهانی، کمیک های دیجیتال و… می شوند.

«...از این زمان به بعد بود که پروپاگانداهای چاپی که به هر دو طرف درگیر درنبرد مذهبی به یمن کاتولیک ها و پروتستان ها یا هرکدامشان در تقابل با یهودیت یاری می رساندند رونق یافت. به تصویر کشیدن طرفداران دیگر کیش ها به شکل حیوانات یا سرسپردگی شان به نیروهای اهریمنی موضوع اکثر چا های عامه پسند اولیه بود. رواج گسترده آن ها در سراسر اروپا شاهدی است بر این مدعا که این دست اوراق چاپی نقش برجسته ای در دامن زدن به تعصبات داشتند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما