loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی فقهی مدیریت زنان در مناصب سیاسی

مدیریت اسلامی - 3

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57348 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اساساً بحث از جواز یا حرمت مدیریت زنان در عرصه امور عمومی و تصـدی مناصـب سیاسـی و اجتمـاعی در سطـح کلان جامعه که مستلزم سرپرستی زنان بر قشر عمده ای از افراد جامعه ـ اعم از زنان و مردان ـ است، از مباحث نوپیدا در فقه شیعه بوده، بر خلاف زمان های گذشته که موضوعی برای طرح و محلی از ابتلا در جامعه نداشته است، در عصـر حاضر و غالباً در سایـه اموری چون تبلیغات وسیع جریان فمینیسم، تأثیر رسانه های فرامنطقه ای، حضور بی سابقه زنان در عرصه های متنوع اجتماعی و ارائه الگوهای عملی حضور زنان در عرصـه هـای سیـاسی ـ اجتمـاعی کـلان جامعـه در کشـورهـای غیراسلامی، به موضوعی مهم و مورد ابتلا در جامعه امروز تبدیل شده است و این پرسش برای نخبگان جامعه ـ به ویژه دین مداران ـ مطرح شده است که صرف نظر از بروز برخی پیامدهای اجتماعی مدیریت زنان، آیا مدیریت کلان زنان در شـرع مقـدس اسلام جایـز می باشـد یا خیر؟

این کتاب دارای یک مقدمه، چهار بخش و هفده فصل است.
در بخش نخست، مفاهیم و کلیات مطرح می شود.
مفاهیمی همچون مدیریت، در فصل نخست و ولایت زنان، در فصل دوم تشریح می گردد. در این فصل، دیدگاه ها درباره ولایی بودن مدیریت ها مطرح می شود. در فصل سوم، تأسیس اصل در مسئله صورت می گیرد.
در بخش دوم، ادله منکران به همراه بررسی آنها در شش فصل ارائه می شود.
در بخش سوم، ادله مجوزان با بررسی آنها در پنج فصل مطرح می شود.
در بخش چهارم، مرجوحیت، ضوابط و اولویت های اشتغال مدیریتی بانوان در سه فصل بیان می شود و در پایان، نتایج مباحث آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما