loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایست بازرسی!: مهارت مقابله با عملیات روانی

فعالان فرهنگی - دفتر دوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57350 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بی تردید در جهان معاصر، پیروزی انقلاب اسلامی ایران طلیعه ای است برای افول و زوال قدرت های استکبـاری. وارد ساختن ادبیات جدید در صحنه بین المللی، ناکام گذاشتن قدرت های بزرگ در تهاجم های مختلف علیه ایران اسـلامی و تهدید هـایی که انقلاب اسـلامی برای دستگاه استکبـاری و صهیونیسم دارد، آنها را به سـوی استفاده از جنگ نـرم و عملیات روانی سوق داده است. به همین دلیل، تجهیز دن به مهارت های مقابلـه با «عملیات روانی» یک ضـرورت انکارناپذیر برای فعالان فرهنگی محسوب می شود.

تعاریف گوناگونی از عملیات روانی وجود دارد، برای مثال ویلیام داواتی عملیات روانی را مجموعه ای از اقدامات می دانـد که یک کشور به منظور تأثیـر و نفوذ بر عقایـد و رفتار دولت­هـا و مردم خارجـی با ابزارهایی به جز ابزارهای نظامی، سیاسی و اقتصادی انجام می دهد. اما تعریف وزارت دفاع آمریکـا بـرای طراحـی این گـونه عملیات هـا، در دهـه 1950 این گـونه است:«استفاده اصولی از تبلیغات و فعالیت های ارتباطی از سوی یک دولت یا مجموعـه ای از دولت هـا، به منظور تأثیر گذاری بر نظرات، احساسات، موضع گیری ها و رفتار گروه های دوست، دشمن و یا بی طرف، در راستای تحقق سیاست های دولت یا دولت های مزبور و اهداف آنها».

عملیات روانی پدیده ای نوین نیست و در قرون متمادی به کار گرفته شده است؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز در آغاز بعثت با شدیدترین تهاجمات روانی و تبلیغاتی از سوی کفار مواجه شدند. عملیات روانی هر روز در قالبی نوین اجرا می شود و امروزه با پیشرفت جوامع و پیچیده شدن قالب ها، که وقوع جنگ تسلیحاتی و نظامی را سخت می کند، روی آوردن به عملیات روانی بیش از هر جنبه دیگر از سوی دشمنان کشور و نظام دنبال می شود.

این کتاب نسخه ای پایه ای و نه مقدماتی برای مقابله با عملیات روانی دشمن است. گفتنی است هیأت مؤلفان که جمعی از متخصصان مقابله با عملیات روانی، و کارشناسان مقابله با تهدیدات و جنگ نرم اند، محتوا و مطالب این کتاب را تدوین کرده اند و درباره هر یک از مباحث در سلسله جلساتی به تفصیل بحث شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مهدی نکویان

فوق‌العاده بود ، سبک ، کم حجم و گویا و رسا . ممنون از محبت شما

1 فروردین 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما