loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جاده باریک می شود!: چگونه یک تشکیلات را اداره کنیم؟

فعالان فرهنگی - دفتر پنجم

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

آموزش مهارت های گوناگون به مدیران نقش مؤثری در بهبود بخشیدن به وضعیت یک سازمان یا تشکیلات دارد. آشنایی با نهادی به نام تشکیلات و اداره آن منجر به بهبود بخشیدن اوضاع خواهد شد. هر یک از مدیران برای اعمال مدیریت صحیح، به سه دسته از مهارت ها نیاز دارند:مهارت های تخصصی، مهارت های انسانی و مهارت های درک سازمانی.

مهارتهای تخصصی، توانایی به کار بردن دانش، روش و فنونی است که از راه آموزش و تجربه به دست می آید؛ مانند مهارت و توانایی یک مهندس مکانیک مجرّب که در رشته خود دارای مهارت فنی است. مهارتهای انسانی، توانایی درک افراد و کار با آنان و به کارگیری کارکنان جهت تحقق اهداف تشکیلات می باشد و مهارت های درک سازمانی، عبارت است از توانایی درک سازمان به عنوان مجموعه هایی که با بخش های خود در تعامل است، در این دسته اخیر از مهارت ها، توانایی هضم این که تغییر در یک بخش سازمان در سایر بخش های سازمان نیز تأثیر دارد، مورد نظر است. مدیران در هر سه سطح عملیاتی، میانی، و عالی، به مهارتهای سهگانه مذکور نیازمندند، ولی میزان نیاز آنان به هر یک از مهارتها در سطوح مختلف، متفاوت است.

بدین ترتیب که مدیران در سطح عملیاتی، به مهارت های تخصصی بیشتری نیاز دارند؛ زیرا مدیران عملیاتی علاوه بر نظارت مستقیم بر کارکنان، باید آنان را به گونه تخصصی نیز آموزش دهند، در حالی که مدیران عالی لازم است پیچیدگی سازمان یا تشکیلات را درک و ارتباط میان اجزایآن را تنظیم و تشکل را برای نیل به اهداف مورد نظر هماهنگ کنند. از سوی دیگر مدیران هر سه سطح، نیازی یکسان به مهارت های انسانی دارند؛ زیرا تمامی آنان با افراد در تماس هستند و لازم است از روش، فنون تعامل و ارتباط اثربخش با کارکنان آگاه باشند و آنان را برای تحقق اهداف مطلوب سازمانی ترغیب کنند. در این کتاب درباره این مهارت ها صحبت شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما