loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ملاقات در جنگل بلوط

ناشر سوره مهر

نویسنده جواد افهمی

ویراستار محمدمهدی عقابی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 144

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57404 10003022
32,000 30,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«ملاقات در جنگل بلوط» مستند داستانی جواد افهمی برای نوجوانان است که به حوادث کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت مصدق پرداخته شده است. این اثر به حوادثی پیش از وقایع 28 مرداد و رویدادهای منتهی به کودتا اشاره شده است.

مستند بودن این داستان نه تنها لطمه ای به رمان بودن آن نزده بلکه اتفاقا باعث قوام و استحکام آن شده است. علی رغم مستند بودن این داستان مایه های قدرتمندی از رمان در آن وجود دارد به طوریکه وقتی اثر به اتمام رسید، دیدم این داستان یک رمان واقعی است و حتی رمان تر از آن چیزی است که گاهی با این عنوان نوشته می شود.

سروان تیجانی در این اثر شخصیتی است که در بسیاری از جلسات محرمانه کودتای 28 مرداد حضور داشته و از اتفاقات با خبر است. نویسنده با رجوع به منابع تاریخی اتفاقات را از زبان این سروان دربار پهلوی برای خواننده خود بیان می کند. اتفاقاتی که برای مخاطب نوجوان تازگی داشته و از این حیث قابل توجه است.

افهمی که قلمش در توصیف موقعیت ها و صحنه ها قدرت فوق العاده ای دارد در این رمان نیز جدا از موقعیت هایی که خواننده در تاریخ سفر می کند توصیف هایی را ارائه می کند که بر جذابیت اثر می افزاید و خواننده با خواندن آنها حسی متفاوت را تجربه می کند.

نویسنده با رقم زدن یک فضای فانتزی در رمان خواننده را به ادامه کار ترغیب می کند. این فضای فانتزی در ذهن سروان تیجانی قرار دارد و دانشجوی سمج قصه نیز برای حرف کشیدن از این سروان به آن دامن می زند. سروان همچنان منتظر است تا خبری از طرف باقی همقطارانش مانند شاهپور جی ریپورتر به او برسد تا او نیز به یارانش ملحق شود و منتظر اسم رمزی است که از جنگل خارج شود و سخنی که از سوی دانشجوی سمج عنوان می شود موجب تقویت این ظن در سروان تیجانی می شود که این فرد پیکی از طرف رفقای کودتاچی او است.

البته نکته ای که در مورد رمان «ملاقات در جنگ بلوط» باید عنوان کرد این است که این اثر برای مخاطب نوجوان نوشته شده اما زبان و نوع بیان اثر تفاوتی با کارهای بزرگسال ندارد که البته این نکته در اغلب آثار حوزه نوجوان دیده می شود و نویسندگان زبان این گروه سنی را در آثارشان رعایت نمی کنند.

رمان «ملاقات در جنگ بلوط» اثر جواد افهمی خواننده را میان واقعیت و خیال معلق نگه می دارد و این مسئله لذتی وافر در خواننده ایجاد می کند و او را برای ادامه دادن این داستان تحریک می کند.

شاه،همون ابتدای غائله، قافیه رو که تنگ دید، فلنگ رو بست و رفت بغداد. سفیر آمریکا در بغداد وقتی به دیدارش رفت، اونو بدجوری افسرده و پریشان احوال دید.سعی کرد بهش دلداری بده.گفت نگران نباشه؛اون به زودی به تاج و تختش برمی گرده و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما