loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خطر سقوط در آب!: روزنامه نگاری

فعالان فرهنگی - دفتر نهم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57444 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

عصر امروز عصر ارتباطات است. در این زمانه، آشنایی اولیه با مهارت های مرتبط با دنیای رسانه، برای فعالان فرهنگی ضرورتی انکارناپذیر است. یکی از مهم ترین این مهارت ها، مهارت تهیه خبر و روزنامه نگاری است. برای خبر تعاریف متعددی ارایه شده است؛ با این حال، خبر باید واجد چندین ویژگی مهم باشد:
الف ـ اعلام رویداد: یک رویداد هنگامی جنبه خبری می یابد که اعلام شود و دیگران از آن مطلع شوند.
ب ـ تازگی و نخستین بیان: گزارش یک رویداد هنگامی ارزش خبری دارد که برای نخستین بار از رسانه به مخاطب ارائه شود.
ج ـ مرتبط با وقایع عینی: خبر باید مربوط به وقایعی باشد که می تواند از سوی دیگران رؤیت و یا حس شوند و با واقعیت همراه باشد. در نتیجه هر چیزی که خارج از این دایره باشد، خواه افسانه، خیال پردازی یا امور خارج از دایره عینیت، برای رسانه ارزش خبری ندارد.
د ـ عمومی و اجتماعی بودن واقعه: موضوع خبر باید جنبه اجتماعی و عمومی داشته باشد و در زندگی اغلب افراد جامعه تأثیر بگذارد.
خ ـ جالب بودن رویداد: خبر باید با توجه به نیازها و علایق خوانندگان انتخاب شود.

براین اساس، در این کتاب مهارت های تهیه خبر، آشنایی با ارکان خبر، تنظیم ورودی خبر، سبک های خبرنویسی، تهیه تیتر خبر، استفاده از اجزای تیتر، استفاده از عکس و تصویر، نوشتن ارقام و آمار در خبر، مهارت های گرافیک مطبوعاتی، صفحه آرایی و ... تبیین می شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما