loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرمه سعادت 48: محیط اجتماعی و تأثیر آن بر تربیت

آثار قرآنی

4 (1)
موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

مکتب آسمانی اسلام، در چهارده قرن پیش، به این نکته مهم، یعنی تاثیر محیط بر تربیت توجه کامل داشته است. در سرزمین عربستان که زمانی کانون توحید و مهد یکتا پرستی بود و با گذشت زمان از جامعه الهی فاصله گرفت؛ پس خداوند خاتم النبیا را مبعوث فرمود تا انسانیت مرده را حیاتی دوباره بخشد. با نزول قرآن آیین زندگی را به سوی بشر فرستاد تا از ذلت حیوانیت خارج شوند. به همین منظور برای هر لحظه زندگی، برنامه ای منظم کرد، از خانواده که کوچک ترین واحد است تا بزرگ ترین آن مانند اجتماع و مسائل مربوط به آن مثل تعلیم و تربیت و روش حکومت داری، مربیان و ... را در برنامه خود قرار داد.

مسئله تربیت، از مهم ترین مسائل اجتماعی است که از گذشته های دور معضلاتی را در جامعه بشری به وجود آورده است. موضوعی که انتخاب شده و مورد بررسی قرار می گیرد، تلاش کوچکی برای شناخت آیات قرآن در تأثیر محیط بر تربیت است. هر چند که علماء و دانشمندان در این باره راه کارهای گوناگون مطرح کرده اند ولی عالی ترین ایده ها را در اسلام معرفی کرده است.

در قسمتی از این کتاب به معنای اصطلاحی تربیت اشاره کرده است. که تربیت، یعنی فراهم نمودن زمینه ها و عوامل به فعلیت رساندن یا شکوفا ساختن استعدادهای شخصی انسان در جهت رشد و تکامل اختیاری به سوی هدف های مطلوب و بر اساس برنامه های منسجم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما