تهیه این کتاب کمی زمان لازم دارد و ممکن است با تغییر قیمت همراه باشد
42,000
تومان
افزودن به سبد خرید

زندگی خوب: 30 گام فلسفی برای کمال بخشیدن به هنر زیستن

کتابخانه فلسفه زندگی

دسته بندی: فلسفه

ناشر: فرهنگ نشر نو

نویسنده: مارک ورنون

سال نشر: 1396

تعداد صفحات: 347

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

نویسنده در این کتاب، مخاطب را با ۳۰ شخصیت استثنایی تاریخ بشر و نیز برخی از عالی ترین اندیشه های بشری در طول تاریخ درباره چه گونه خوب زیستن، آشنا می کند. در پایان فصل های کتاب، توصیه هایی با عنوان «گامی دیگر» درج شده اند که اشاره ها و آگاهی هایی هستند که می تواند بر خواننده تاثیر بگذارند.

این کتاب ۵ بخش دارد که به ترتیب عبارت اند از: «فضیلت های معنوی»، «فضیلت های مصیبت بار»، «فضیلت های اجتماعی»، «فضیلت های عملگرایانه» و «فضیلت های فردی».

هنر، فراتر از مصرف گرایی؛ زیبایی، راهنمایی زندگی؛ آزادی، دست شستن از چیزها؛ معنا، یا: چرا حرف زدن خوب است؛ دین، پر کردن یک خلا؛ دیدن، درسی درباره نگریستن به جهان عناوین بخش اول کتاب هستند.

در بخش دوم هم این عناوین چاپ شده اند: خشم، موقعیت ناگوار؛ پول، انجماد آرزوها؛ سوگواری، پرهیز از افسردگی؛ تعهد، آن چه حاضرید برایش جان دهید؛ داستان گویی، تخیلات اخلاق مدارانه؛ بی یقینی، و ارزش تردید.

معاشرت، یا بندهای رهایی بخش؛ توجه به کره زمین، خانه ما؛ دوستی با همنوع، و نیش و نوش ها؛ دوستی با حیوانات، و ارزش غریبه ها؛ رابطه زن و مرد، و آن چه باعث توفق آن است؛ مدارا با مردم، یا خردمندی دیگران هم عناوین بخش سوم هستند.

در بخش چهارم هم که درباره فضیلت های عملگرایانه است، این عناوین چاپ شده است: شوخ طبعی، انسان دوستی و فروتنی آن؛ موسیقی، و درس گرفتن از اشتباهات؛ سکون، زندگی مضاعف؛ فرزانگی، یا دانش عشق؛ شگفتی، در امور عادی؛ کار، و تبدیل شدن به آن چه هستند.

فضیلت های فردی هم که نام بخش پنجم کتاب است، در بر گیرنده این عناوین می شود: بخشایش، و آینده ای که از آن ماست؛ قدرشناسی، و آن شگفتی که نامش زندگی است؛ امید، و شهامت بودن؛ فردیت، نه فردگرایی؛ عشق، یا چه گونه می توان آزاد بود اما نه بی بند و بار؛ من، با خود صادق بودن.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام