loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از نو، با تو (دوره چهار جلدی)

بن بست ها گاهی، ساخته خیال ماست؛ عوامل تزلزل بنیان خانواده و راه های پیشگیری از آن

3.5 (2)

معرفی کتاب

همان طور که در این کتاب خواهید خواند، در چند سال اخیر، رشد فزاینده ی طلاق شکل معناداری به خود گرفته؛ چندان که به جرئت می توان ادعا کرد این رشد، از مرز هشدار عبور کرده و در حال نزدیک شدن به مرز بحران است.

مجموعه ی «از نو، با تو» بر آن است تا علاوه بر ریشه یابی آمار فزاینده ی طلاق، راه کار های پیش گیری از طلاق را نیز بررسی کند. این مجموعه، در چهار کتاب تقدیم شما می شود.

کتاب اول: نقطه نه؛ علامت سؤال؛
کتاب دوم: نقطه ویرگول؛ کمی مکث؛
کتاب سوم: پرانتز باز، پرانتز نبسته؛
کتاب چهارم: خط بزن از دوباره.

مجموعه ی «از نو، با تو» حاصل 106 قسمت از برنامه ی رادیویی «پرسمان خانواده» در رادیو معارف است. این برنامه ها با مشارکت جدی و تأثیرگذار شنوندگان، توانست دلایل افزایش آمار طلاق را به صورت کاربردی بررسی کند.

شیوه ای که در این کتاب در پیش گرفته شده، این است که ابتدا یک عامل به صورت مختصر بیان می شود و سپس به سؤالات پیامکی و تلفنی شنوندگان درباره ی ابعاد مختلف آن عامل، پاسخ داده می شود.

«از نو، با تو» را مجردها بخوانند تا بدانند در مسیر زندگی مشترک، چه عواملی وجود دارد که بنیان خانواده را سست می کند. متأهل هایی که زندگی آرامی دارند، بخوانند تا اجازه ی ورود عوامل متزلزل کننده را به محیط خانواده ندهند. متأهل هایی که اختلاف های جدی دارند، بخوانند تا راهی برای حل اختلاف های خود پیدا کنند. کسانی هم که در آستانه ی طلاق هستند، بخوانند، شاید در تصمیم خویش بازنگری کنند. پدر و مادرها هم از مطالعه ی این کتاب غافل نشوند تا بتوانند به استحکام هر چه بیشتر زندگی فرزندانشان کمک کنند.

زورگویی به اسم منطق، لوس بازی به اسم لطافت
یک نکتۀ مهم را نباید فراموش کرد و آن این که: مرد، تنها نماد اقتدار نیست. نماد منطق هم هست.

برخی از مردان، زورگویی های بی منطق را با اقتدار اشتباه می گیرند. اقتدار مرد، اگر سرباز منطق او نباشد، آرام آرام از چشم زن می افتد.

اقتدار، هیچ تعارضی با مهربانی هم ندارد. برخی اقتدار را با بد اخلاقی اشتباه می گیرند. اصلا این طور نیست. ائمه علیهم السلام همه اقتدار داشتند؛ اما معدن مهربانی هم بودند. نه تنها لازمۀ اقتدار، زورگویی و بداخلاقی نیست؛ بلکه برای حفظ اقتدار باید از زورگویی و بداخلاقی پرهیز کرد.
****

برخی اسم همۀ دخالت هایشان را عوض می کنند و نام مشورت یا راهنمایی را روی آن می گذارند؛مشورت و راهنمایی، حدّاقل دو نشانه دارد:
الف) کسی که به قصد راهنمایی، حرفی را به طرف مقابلش میزند، طرز بیان او تحکم آمیز و زورگویانه نیست. نیش و کنایه هم در بیان او وجود ندارد. مراقب باشیم! با این زبان، کارهایی می شود کرد که با شمشیر نمی شود.
ب) این شخص پس از راهنمایی و بیان دیدگاه خود، اگر طرف مقابل توجه نکرد، نباید با ناراحتی و عصبانیت با او برخورد کند. چنین برخوردی، درحکم خراب کردن پل پشت سر است؛ زیرا از ما در طرف مقابل تصویری می سازد که اجازه نمی دهد در آینده، به راحتی بتوانیم رابطۀ سازنده ای با او برقرار کنیم.
****

وقتی که زیبایی ات، تیشه ای می شود و به ریشۀ زندگی دیگران می خورد،
هر چه قدر هم که در زمین زیبا باشی، آسمانی ها تو را زشت می بینند.
****

تو همسر را انتخاب میکنی تا با او زندگی کنی.
مراقب باش شیوۀ انتخابت، اولین بیت غزل جدایی نباشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما