loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غنچه های خونین آل عقیل: داستان غمبار اسارت و شهادت طفلان مسلم

ناشر دارالفکر

نویسنده مرتضی ادیب یزدی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 183

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 58232 10003022
40,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سرگذشت طفلان مسلم بن عقیل چنان کیفیت پرسوز و گداز و اندوه آفرینی دارد که برخی از مورخان و مقاتل نویسان معروف اهل تشیع نیز درباره ی واقعیت آن با اندکی تردید و احتیاط اظهار نظر می کنند. نخستین مقتل مکتوب از ماجرای طفلان مسلم حدود ۲۳۰ سال بعد از واقعه ی کربلا و به وسیله ی محمدبن جریر طبری، در گذشته ی سال ۳۱۰ ه ق نوشته شد.

کتاب حاضر با کندوکاو و دقت در جزئیات، وقایع تاریخی،بررسی مناسبات اجتماعی و رفتارشناسی قومی و جغرافیایی در قرن اول هجری، منطق رخدادها را متکی به شرایط آن دوران پر اُفت و خیز قرار داده است و واقعه تلخ و حزن انگیز شهادت طفلان مسلم را از دل روایت های متنوع بیرون کشیده است. ویژگی داستانی کتاب نیز کوششی برای باورپذیر شدن این واقعیت تاریخی و انتقال حس و حال افراد و ماجراهاست.

کتاب غنچه های خونین آل عقیل متشکل از یازده فصل می باشد. عناوین فصول به ترتیب عبارتند از:
۱- حج ناتمام ۲- پیش آهنگ کربلا ۳- بهشت در انتظار ۴- مسافرانی خسته از غربت ۵- حصار تنگ بی کسی ۶- آتش سوزان انتقام ۷- بارقه ی امید ۸- دوباره ی تنهایی ۹- با کاروان ۱۰- خانه ی پر مهر ۱۱- واپسین واگویه ها
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما