loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلسله سخنرانی های استاد رفیعی - جلد هشتم

2.3 (3)

ناشر دارالمبلغین

نویسنده سید علی اکبر حسینی نیشابوری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 360

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب که مجموعه ای از سخنرانی های استاد رفیعی است در 4 بخش تقسیم بندی شده است.

بخش اول: بررسی رجزها و شعارهای عاشورا

بخش دوم : ویژگی های اصحاب امام حسین (ع)

بخش سوم : شرح برخی از دعاهای زیارت عاشورا

بخش چهارم : ویژگی های امام حسین (ع) و روز عاشورا

ویژگی های امام حسین (ع)
همه ائمه معصومین نور واحدند ، همه برای هدایت بشر آمده اند و تکریم و یادشان لازم است احیاء امر ائمه مورد توجه است اما در میان پیشوایان معصوم (ع) امام حسین (ع) خصوصیات منحصر به فردی دارد که ایشان را ویژه و خاص قرار داده است . برخی از این ویژگی ها عبارتند از :

اجابت شدن دعا : پیامبر (ص) فرمود دعا زیر قبه بارگاه اباعبدالله (ع) به اجابت می رسد . امام هادی (ع) وقتی بیمار شد ، مقداری پول داد و فرمود : به کربلا زیر قبه جدم اباعبدالله (ع) بروید و برای من دعا کنید .

خاک کربلا : خاک کربلا برای تبرک به مقدار کم قابل خوردن است . کدام خاک در این عالم قابل خوردن است جز خاک کربلا ؟! می فرماید : سجده بر خاک کربلا حجاب های هفتگانه را از بین می برد . نه امام بعد از کربلا سجده شان بر خاک کربلا بوده است . قبل از آن هم امیر المومنین (ع) وقتی از صفین بر می گشت به کربلا آمد خاک کربلا را برداشت بوسید و بویید و روی صورتش گذاشت .
حضرت ابرهیم (ع) وقتی به کربلا رسید زمین خورد و بخشی از سرش شکست و خون جاری شد . خیلی ناراحت شد ؛ چون وقتی برای انسان یک اتفاقی می افتد یکی از تحلیل هایش این است که خطا یا گناهی کرده و این اتفاق کفاره آن گناه است . بلافاصله سوال کرد : خدایا ! من خطایی کرده بودم ؟ خطاب شد : نه این جا خاک کربلاست و این جا خون هایی روی زمین ریخته می شود ؛ چون تو ابراهیم هستی و پیامبر ویژه ما هستی ؛ خواستیم یک بخشی از خون تو هم در این جا روی زمین ریخته باشد که بعد خون هایی ریخته می شود سابقه خون تو هم باشد .

گریه مستمر : ما برای امیر المومنین (ع) و برای رسول خدا (ص) گریه میکنیم . در دعای ندبه می خوانیم : برای اهل بیت (ع) گریه کنید . علی (ع) فرمود : شیعه های ما برای شادی ما شاد و برای ناراحتی ما ناراحت می شوند . اهل بیت (ع) برای گریه براباعبدالله (ع) حساب ویژه باز کرده اند. امام رضا (ع) فرمود : ریان بن شبیب ! اگر خواستی برای چیزی گریه کنی برای حسین (ع) گریه کن .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما