loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاملاتی در فلسفه فلسفه اسلامی - دفتر اول: مباحث معرفت شناسی و روش شناختی

5 (1)

ناشر آل احمد (ع)

نویسنده سید یدالله یزدان پناه

تحقیق و تنظیم کتاب رضا درگاهی فر

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 380

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 58262 10003022
300,000 270,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دفتر اول از کتاب تأملاتی در فلسفه فلسفه اسلامی که به مباحث معرفت شناسی و روش شناختی می‌پردازد، نوشته آیت الله استاد سید یدالله یزدان پناه با تدوین و نگارش حجت‌الاسلام دکتر رضا درگاهی‌فر به زیور چاپ آراسته شد.

دانش فلسفه با دسته ای از پرسش ها در باب حقیقت خود رو به روست که امروزه از آن با عنوان «فلسفۀ فلسفه» یاد می کنند. از آنجا که فلسفۀ اسلامی، به ویژه حکمت متعالیه، در بستر عقلانی ویژه ای بالیده است، مباحث و دل مشغولی های روشی و معرفت شناختی خاص خود را دارد.

در دفتر اول: مباحث معرفت شناسی و روش شناختی، برخی مباحث مهم دو حوزۀ معرفت شناختی و روشی از مسائل فلسفۀ فلسفۀ اسلامی، در قالب هفت جستار بررسی شده اند که عبارت اند از: معیار بداهت تصوری مفاهیم بدیهی، مؤلفه های معرفت یقینی، نوع برهان مورد استفاده در فلسفه، انواع کنش های عقل نظری، شهود عقلی، روش اشراقی و بهره گیری از دین و عرفان نظری در حکمت متعالیه.

این کتاب برای اولین بار توسط نشر کتاب فردا چاپ شده بود که پس از اتمام چاپ اول توسط نشر کتاب فردا، با تغییرات اندک در محتوا و نیز تغییرات ظاهری برای دومین بار توسط انتشارات آل احمد علیهم‌السلام چاپ شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما