ماموریت در تهران (چاپ ششم)
خاطرات ژنرال هایزر
ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

ماموریت در تهران

خاطرات ژنرال هایزر

دسته بندی: خاطرات، زندگینامه و سفرنامه

ناشر: اطلاعات

نویسنده: رابرت هایزر

سال نشر: 1389

تعداد صفحات: 319

3
امتیاز
1
نفر
5 از 5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

ماموریت در تهران خاطرات ژنرال آمریکایی رابرت هایزر از تهران است. او در آخرین روزهای عمر سلسله پهلوی به ایران آمد تا مشاور ارتش ایران را شود.هدف کاتر از فرستادن هایزر به ایران حفظ منافع آمریکا بود.اما هایزر با چند مشکل عمده روبرو شد.شاه می خواست از کشور خارج شود.در این زمان مسئله کودتا ارتش پس از رفتن شاه مطرح شد.اما نکته ای جالبی که نظر مرا در این کتاب به خود جلب کرد، مسئله سردرگمی آمریکایی هاست.
آنها به راه حل مشترکی نرسیده بودند.نظرات هایزر و سولیوان(سفیر آمریکا در ایران)با هم تقاوت داشت.هایزر ابتدا بحث کودتا را با سران ارتش ایران به بحث می گذارد اما خیلی زود متوجه می شود که آنها وابستگی شدیدی به شاه دارند،بنابراین همه نیروی خود را صرف متحد کردن آنها پشت سر بختیار می کند،چون سران ارتش از ترس اعدام سعی دارند با شاه از ایران فرار کنند.

اما هایزر آنها را متحد نگاه می دارد،اما بخش دیگری از آمریکایی معتقدند که باید ائتلافی از آیت الله خمینی و بختیار به وجود آورند.اما هایزر کاری از پیش نمی برد و انقلاب به پیروزی می رسد.این کتاب به صورت پاورقی در روزنامه اطلاعات منتشر می شد وبعدها توسط انتشارات اطلاعات با ترجمه ع.رشیدی در سال 1365چاپ شد.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام