94,000
تومان
5 ٪
89,300
تومان
افزودن به سبد خرید

دارساوین: یادداشت های روزانه فتح الله جعفری 59-1352 به همراه توضیحات تکمیلی و شرح وقایع

دسته بندی: خاطرات، زندگینامه و سفرنامه

ناشر: سوره مهر

نویسنده: سعید علامیان

سال نشر: 1396

تعداد صفحات: 542

2
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب خاطرات فتح الله جعفری، مسئول تیم حفاظت از امام خمینی (ره) در قم و از بنیان گذاران سپاه قم با عنوان « دارساوین» توسط سعید علامیان به رشته تحریر درآمده است. فتح الله جعفری مسئولیت تیم حفاظت از بیت امام خمینی (ره) در قم و حفاظت از ایشان در بیمارستان قلب تا زمان اسکان در جماران را به عهده داشت.

این کتاب خاطرات تلفیقی است از یادداشت های روزانه فتح الله جعفری و مصاحبه هایی که این یادداشت ها را شرح می دهد البته باید اضافه کنم که مصاحبه ها به روش پرسش و پاسخ در این کتاب آورده شده است.

این کتاب از زمان دبیرستان آقای جعفری تا پایان آبان 59 را روایت می کند. این کتاب شامل وقایع قبل از انقلاب و دوران انقلاب تا سال 59 می شود. بعد از پیروزی انقلاب آقای جعفری و شهید زین الدین با جمعی از دوستان سپاه قم را تشکیل می دهند.

این کتاب علاوه بر خاطرات آقای جعفری در رابطه با حفاظت امام (ره) خاطرات وی در کردستان و داستان اسارت او را روایت می کند. آقای جعفری بعد از حفاظت از امام خمینی (ره) با گروهی به کردستان می رود و با شهید صیاد شیرازی ستونی ایجاد می کنند و به دست کردها اسیر می شوند.

از اهمیت های «دارساوین» این است که به چند بزنگاه تاریخی پرداخته است و آن را به طور مفصل شرح داده است. خاطرات آقای جعفری از حفاظت امام خمینی (ره) در قم و بیمارستان و همچنین خاطرات درگیری های کردستان و اسارت از جمله موضوعلاتی است که این کتاب را ارزشمند کرده است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام