ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

ولایت فقیه: سایه ی حقیقت عظمی در بیان حضرت امام خمینی (قدس سره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)

دسته بندی: ولایت فقیه و قانون اساسی

ناشر: موسسه فرهنگی فخر الائمه علیهم السلام

سال نشر: 1388

تعداد صفحات: 394

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

نعمت الهی و هدیه والای شریعت ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) اگر قدرشناسی نشود و شکرش بجای آورده نشود، بیم عذابی سخت و فتنه‏ ای عظیم، اجتناب‏ ناپذیر است.
اصل «ولایت فقیه»، این نقطه درخشان نظام اسلامی که در گذر زمان و حیات پربرکت خود، به خوبی ضرورت وجودی خود را به اثبات رسانده، برای تعالی و رشد هر چه والاتر این نهضت پویا نیز نیازمند تبیین، ترویج و تحقّق علمی و عملی در عمق وجود آحاد و عناصر شکل‏ دهنده و تعالی‏ بخش این نظام به ویژه نخبگان علمی، فرهنگی و سیاسی است.
اگر چه ده ‏ها جلد کتاب و صدها منشور در این رهگذر به زیور طبع آراسته و کام تشنگان این زلال حقیقت را سیراب کرده است، لکن جایگاه اصلی مهندسی نظام و حفظ خط و جهت آن در معرکه‎های سخت و گذرگاه‏ های وسوسه‏ انگیز شیاطین عنود که جز به هدم و نابودی این ملّت قدرشناس و با ایمان و استوار نمی‏ اندیشند، ایجاب می ‏نماید تا این سبیل نجات و فلاح را در بیان و نگاهِ ژرف و دقیق هدایت‏ یافتگان به این مقام رفیع، واکاوی نماییم.
به همین منظور، در مجموعه‏ ای مختصر - و به عنوان حلقه اول از کتب سطح‏ بندی‏ شده در موضوع ولایت فقیه - به ارائه دیدگاه مبارک حضرت امام خمینی (قدس سره) و خلف صالح و برحقش مقام معظم رهبری (ادام الله ظله) پرداخته شده است.
برای تهیه این مجموعه، ابتدا مجموعه بیانات و نوشتارهای این دو بزرگوار جمع‏ آوری و پس از تنظیم نمایه‏ های موضوعی و فهرست‏ نویسی از موضوعات، حداکثر دقت در طبقه‎بندی موضوعات و استخراج نظام موضوعات به عمل آمد تا محصول این پژوهش با منظومه فکری این بزرگواران انطباق بیشتری داشته‏ باشد.
نکات قابل توجه در این اثر :
1. با مراجعه به بانک‎های سؤالات موجود در موضوع ولایت فقیه، چه در محیط‎های دانشجویی و چه در میان دیگر جوانان جامعه، می‎بینیم که امکان پاسخگویی کامل و دقیق به اکثر قریب به اتفاق پرسش‎های مطرح‎شده، از مجموعه بیانات این دو کارشناس برجسته دینی وجود دارد؛ که این خود خبر از اشراف این بزرگواران نسبت به فضای ذهنی جوانان جامعه و دغدغه پاسخگویی به سؤالات رایج و شبهات پیدا و پنهان در این موضوع محوری معارف دین دارد.
2. ارائه استدلال‎های محکم و قابل درک برای سطوح مختلفِ مخاطبین، که از ویژگی‎های کلام حضرت امام (قدس سره) و خلف صالح آن بزرگ‎مرد، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است.
3. توجه به چالش‎ های علمی و اجتماعی بحث ولایت فقیه و تبیین مدخل‎ها و شیوه‎های پاسخگویی به شبهات این حوزه با استنادات قوی از آیات و روایات در سرشاخه ‏های مختلف این موضوع، یکی دیگر از ویژگی‏های کم نظیر این اثر است.
4. نظام موضوعات جامع و طبقه بندی علمی مباحث مطرح شده در بیانات این دو بزرگوار که دستیابی به مباحث مورد نظر را برای مخاطب آسان می‏ کند.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام