loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مطالعه تطبیقی حقوق جزای عمومی (اسلام و حقوق موضوعه) - جلد سوم: ارکان مسئولیت، علل موجهه، عوامل رافعه

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59334 10003022
75,000 71,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حقوق جزای عمومی، در کنار حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری، یکی از سه شاخه اصلی دانش «حقوق جزا» به شمار می رود. این شاخه از حقوق جزا، دربردارنده مباحث مختلفی است که به طور کلی می توان آنها را به دو بخش تقسیم نمود: بخش نخست و عمده ی حقوق جزای عمومی به بررسی قواعدی می پردازد که اختصاص به جرم خاصی نداشته و دسته ای از جرایم و گاه تمامی آنها را دربر می گیرد، مانند مباحث مربوط به عناصر عمومی جرم، شرایط مسئولیت کیفری و قواعد حاکم بر مجازات ها.

بخش دیگر، حاوی نگاهی پسینی به حقوق جزاست و در واقع، نوعی «حقوق شناسی کیفری» است که به منابع حقوق کیفری، ارتباط آن با سایر دانش ها، اهداف حقوق کیفری، ویژگی های نظام های کیفری و ... می پردازد. اسلام به عنوان مکتبی جامع، دربرگیرنده ی اصول ضروری حیات جمعی و فردی و دارای احکام گسترده کیفری در هر دو بخش حقوق جزای عمومی، به ویژه بخش نخست آن است.

کتاب حاضر، از یک سو به شکلی مستقل به قواعد حقوق جزای عمومی از دیدگاه حقوق موضوعه پرداخته و از سویی دیگر، دیدگاه اسلام را در خصوص قواعد مذکور مطرح ساخته است. این کتاب، در واقع، نگاهی تطبیقی و توأمان به فقه و حقوق موضوعه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما