loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر زوج درمانی با روی آورد اسلامی

2 (1)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمدرضا سالاری فر

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 328

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59350 10003022
36,000 34,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب پیش درآمدی برای تدوین یک برنامه زوج درمانی بر اساس دیدگاه اسلام است. فصل اول به تشریح مبانی و ساختار مداخلات اسلامی برای درمان مشکلات ارتباطی زوج ها می پردازد. در فصل دوم، ویژگی خانواده سالم از نگاه خانواده درمانی و الگوی نظری اسلامی برای ساختار خانواده سالم ارائه شده است. آسیب شناسی روابط زوجین و نگاه متون اسلامی به آن در فصل سوم تشریح شده است.

در سه فصل بعدی شیوه های ارزیابی روابط زوجین، رویکرد زوج درمانی شناختی رفتاری توسعه یافته و معنویت در خانواده درمانی معاصر بررسی شده است. سپس مداخله ها در زوج درمانی اسلامی در پنج بخش مداخله های شناختی، عاطفی، رفتاری، ساختاری و معنوی ارائه شده است.

در بخش ساختاری اصلاح توزیع قدرت، مشکلات حقوقی زوجین و مرزها بر اساس آموزه های اسلامی مد نظر قرار گرفته است. مداخله های معنوی شامل توصیه های اسلام برای حل مشکلات اعتقادی، اخلاقی و معنوی زوجین است. در انتها روش اجرای مداخلات اسلامی ارائه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما