loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیره پیامبر اکرم (ص) با نگاهی به قرآن کریم

ناشر مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن

نویسنده محسن قرائتی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 96

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نویسنده کتاب «سیره پیامبر اکرم (ص) در قرآن کریم» موضوعاتی چون پیامبر اکرم (ص) قرآن مجسم، عناوین ویژه پیامبر اسلام، نیاز به الگو یا سیمای پیامبر اسلام در قرآن، سادگی در سیره پیامبر اکرم (ص)، عبادت پیامبر، صداقت پیامبر با مردم، تدبر پیامبر و قاطعیت پیامبر، پیامبر و امور خانواده، سیره فردی پیامبر، سیره عملی پیامبر، سیره مدیریتی پیامبر، سیره پیامبر با مشرکان، ادب در برابر پیامبر، رسالت جهانی پیامبر و ... با نگاه به قرآن در خصوص سیره پیامبر اکرم (ص) را بررسی می کند.

حجت السلام «قرائتی» در بخش «سیره عبادی پیامبر» برجسته ترین سیمای حضرت محمد (ص) را که بستر رسیدن به کمالات دیگرش بوده، بندگی و عبودیت برمی شمارد و با اشاره به آیات سوره های اسراء، مزمل و نجم بر این مساله تاکید می کند که خداوند به رسولش امر می کرده تا پاسی از شب را بیدار باشد و عبادت کند. مباحثی که در مورد سیره فردی پیامبر در این کتاب نقل شده از جلد ششم تفسیر المیزان است در این بخش آمده است: پیامبر، نعمتهای الهی را گرچه ظریف و کم بود، بزرگ می شمرد. برای مسایل مادی و دنیوی عصبانی نمی شد خنده او تبسم بود، نه قهقهه بزرگ، به همه قوم ها احترام می گذاشت، مجلس او مجلس حلم و حیا و صدق و امامت بود و در آن مجلس صداها بلند نمی شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما