loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حجامت و فصد در نگاه طب اسلامی

اولین کتاب اجتهادی حجامت و فصد

4 (1)

ناشر ارمغان طوبی

نویسنده رضا نظرپور

ویراستار سید عباس فاطمی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 288

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

در کتاب های حدیثی و نوشته های عالمان گذشته، احادیث درمانی به صورت متفرقه آمده است. ولی تاکنون کتاب جامعی درباره طب اسلامی نگارش نشده و هیچ عالم دینی به عنوان طبیب طب اسلامی در زمینه درمان از راه قرآن و روایات گام ننهاده است. در دهه اخیر، آیت الله تبریزیان توانست احادیث پزشکی را با نگاه طبی و اجتهادی بررسی و جمع آوری کند و اولین کتاب جامع طب اسلامی را با نام «دراسة فی طب الرسول المصطفی(ص)» به نگارش درآورد. تاکنون هزاران بیمار با نسخه های ایشان مداوا شده اند. استاد تبریزیان با تدریس طب اسلامی در شهر قم، به پرورش شاگردان فراوان همت گماشت. ایشان اولین عالم دینی احیاگر طب اسلامی در جهان است.
حجت الاسلام و المسلمین رضا نظرپور، که از شاگردان آیت الله تبریزیان می باشند، و دوره های مختلف طب اسلامی را در محضر ایشان گذرانده اند، توانسته اند مجموعه کتب عربی «دراسة فی طب الرسول(ص)» را به زبان فارسی روان ترجمه کند و در اختیار همگان قرار دهد.

کتاب حاضر، ترجمه بحث حجامت کتاب عربی «دراسة فی طب الرسول المصطفی(ص)، جلد2» می باشد. که منور به مقدمه استاد تبریزیان و گواهی ایشان است.برخی از عناوین موجود در این کتاب عبارتند از:
تعریف حجامت، تاریخچه حجامت، نقش خون در بدن، بررسی اجتهادی حجامت در روایات، اقسام حجامت، حالاتی که باید در آنها حجامت کرد، بررسی حجامت درمانی در روایات، انواع حجامت درمانی، کیفیت حجامت، تعریف فصد، تاریخچه فصد و ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما