loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قصه دلبری: شهید محمدحسین محمدخانی به روایت همسر

3.6 (10)

ناشر روایت فتح

نویسنده محمدعلی جعفری

ویراستار فاطمه دوست کامی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 144

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61754 10003022
55,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب قصه دلبری، مخاطب را غافلگیر خواهد کرد؛ چه آن هایی که شهید محمدخانی را می شناخته اند؛ چه آن ها که او را نمی شناختند!

کتاب قصه‌ی دلبری، روایتی متفاوت و خواندنی از زندگی شهید محمدحسین محمدخانی است. او از فعالان بسیج دانشجویی بود و در علمیات‌های تفحص پیکر شهدای دفاع مقدس، شرکت می‌کرد، کتاب قصه دلبری، روایتی از سبک زندگی این شهید است که همسرش از روزهای آشنایی در بسیج دانشجویی تا روزهای پس از شهادت او را بازگو می‌کند. او با ماجراهایی که در دانشگاه داشتند کتاب قصه دلبری را آغاز می‌کند و از خواستگاری‌های پی‌ در پی او می‌گوید. تا به زمانی که می‌رسد که نظرش عوض می‌شود و تصمیم می‌گیرد که به این خواستگار جواب مثبت بدهد.

جالب است بدانید که خود شهید محمدخانی پیش از شهادتش به همسرش گفته بوده «وقتی شهید شدم خاطراتم را در قالب «نیمه پنهان ماه» انتشارات روایت فتح چاپ کن» و به همین خاطر روی بعضی خاطرات تاکید داشته که همسرش تعریف کند و بعضی را نه.

کتاب قصه دلبری: شهید محمدحسین محمدخانی به روایت همسر، نوشته محمد علی جعفری است و در انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

«از تیپش خوشم نمی آمد. دانشگاه را با خط مقدم جبهه اشتباه گرفته بود. شلوار شش جیب پلنگی گشاد می پوشید با پیراهن بلند یقه گرد سه دکمه و آستین بدون مچ که می انداخت روی شلوار. در فصل سرما با اورکت سپاهی اش تابلو بود. یک کیف برزنتی کوله مانند یک وری می انداخت روی شانه اش، شبیه موقع اعزام رزمنده های زمان جنگ. وقتی راه می رفت، کفش هایش را روی زمین می کشید. ابایی هم نداشت در دانشگاه سرش را با چفیه ببندد.

از وقتی پایم به بسیج دانشگاه باز شد، بیشتر می دیدمش. به دوستانم می گفتم: «این یارو انگار با ماشین زمان رفته وسط دهۀ شصت پیاده شده و همون جا مونده!»

.

آمد اتاق بسیج خواهران و پشت به ما و رو به دیوار نشست. آن دفعه را خودخوری کردم. دفعه بعد رفت کنار میز که نگاهش به ما نیفتد. نتوانستم جلوی خودم را بگیرم، بلندبلند اعتراضم را به بچه‌ها گفتم. به در گفتم تا دیوار بشنود، زور می زد تا جلوی خنده‌اش را بگیرد. معراج شهدای دانشگاه انگار ارث پدرش بود.هر موقع می‌رفتیم، با دوستانش آن‌جا می‌پلکیدند. زیرزیرکی می‌خندیدم و می‌گفتم:« بچه‌ها، بازم دار و دسته محمدخانی!»

بعضی از بچه‌های بسیج با سبک و سیاق و کار و کردارش موافق بودند، بعضی هم مخالف، معروف بود به تندروی کردن و متحجر بودن. از او حساب می‌بردند، برای همین ازش بدم می‌آمد. فکر می‌کردم از این آدم‌های خشک مقدس از آن طرف بام افتاده است. آن‌هایی که با افکار و رفتارش موافق بودند می گفتند: «شبیه شهداست، مداحی می‌کنه، میره تفحص شهدا!».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حیدری

نسبت به بقیه زندگی نامه های شهدا ضعیف بود کتابش،در ضمن کسی که تو 5 سال زندگی بره مکه-کربلا-لبنان-مشهد،بیشتر وقتا هم بیرون غذا بخورن خب زندگی بهش خوش میگذره،شهید مرد بسیار خوبی بود که چنین زندگی برای زنش فراهم کرد،البته مسلما اوضاع مالیش باید خوب بوده باشه برخلاف چیزی که تو کتاب گفته شده

3 شهریور 1401

فرهاد ایزدی

متن شیرین روان و ساده و بسیار آموزنده تاثیرگذار. قلمی شبیه کتاب یادت باشد. عالی

4 مهر 1400

فاطمه ابراهیم زاده

بسیارعالی

5 اردیبهشت 1400

فاطمه رضایی

واقعا کتاب قشنگی بود و مطمئن باشید از خوندنش لذت میبرید

26 آبان 1399

ابراهیم امیدپناه تیزکی

عالی‌ترین کتاب، واقعاً ارزش خواندن داره

11 آبان 1399

هادیه

من این کتابو خریدم،حال اگه بخام بزارمش تو کانالم مشکلی نداره؟؟؟

20 مهر 1399

انتشار قسمتی یا کل کتاب بدون اجازه ناشر مشکل شرعی و قانونی دارد. برای کسب اجازه باید با ناشر کتاب ارتباط بگیرید.

s a h

سلامدر این فاز کتاب ها یک نکته منفی وجود دارد و آن اینکه نباید توقع مان از شخص مقابل بالا برود بلکه باید خصوصیات خوب را شناسایی و برای خود برداشت. در کل کتاب خوبی است.

15 آذر 1398

s a h

سلامدر این فاض کتاب ها یک نکته منفی وجود دارد و آن اینکه نباید توقع مان از شخص مقابل بالا برود بلکه باید خصوصیات خوب را شناسایی و برای خود برداشت.

15 آذر 1398

سلام منم این کتاب خوندم خوب بود فقط کاش قیمتش پایین تر بود

سلام منم این کتاب خوندم خوب بود فقط کاش قیمتش پایین تر بود

3 مرداد 1398

زینب انگورانی

کتاب قلم بسیار روان و جذاب دارد مثل کتاب یادت باشد پر از لحظه های شاد و سخت...ارزش خوندن داره از دست ندید

1 تیر 1398

محمدجواد ربیع نژاد

عالی. حتما بخوانید.

16 اردیبهشت 1398

Mhh

هزینه گست و زمانیکه به دستمون میرسه رو توضیح ندادید

18 شهریور 1397

سلام هزینه پست براساس وزن سفارش و مقصد شما در سایت به صورت خودکار محاسبه می شود و همچنین بازه بررسی و آماده سازی سفارش بین 24 تا 72 ساعت کاری هست

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما