loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دولت حمدانیان

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده فیصل سامر

مترجم علیرضا ذکاوتی قراگزلو

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 480

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62252 10003022
8,200 7,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دولت حمدانی نمونه ای از دولت های کوچک قرون وسطای اسلامی است. حمدانیان در سرزمینی نسبتا وسیع، که اکنون بین عراق، ترکیه و سوریه تقسیم شده است، از سال 293 تا 392 ه.ق حکومت می کردند و از جمله دولت هایی بودند که در دوران ضعق قدرت مرکزی و تباهی هیبت عباسیان، ظاهر شدند و نقش مهمی میان خلافت عباسی، فرمانروایان مصر و روم، قدرت جویان ترک و ایرانی و جنبش های خوارج و قرمطی ایفا نمودند. البته آنها ضمن حفظ و گسترش آثار تمدنی، به خصوص در عصر سیف الدوله، همچون سد محکمی در برابر یورش بیزانسیان که بیت المقدس را هدف گرفته بودند، ایستادگی نمودند و از کلیت اسلامی حکومت پاسداری کردند.

در کتاب حاضر که با بینش علمی و تدقیق در منابع خطی و چاپی اصیل و نیز با نظر به تحقیقات مستشرقان نوشته شده، زمینه های طبیعی، اقتصادی و اجتماعی منطقه بررسی می شود و آنگاه مبارزه نیروهای سیاسی و برآمدن، فعالیت ها و انحطاط و سقوط آل حمدان بیان می گردد. در این میان، از دلیری و غرور، شهوت، انتقام، خدمت و خیانت، دسیسه و امانت، علم و هنر، باج و تاراج و مصیبت ها و گرفتاری های کوچک و بزرگ انسانی سخن می رود و برای خواننده ای که با شوق و لذت، کتاب را به پایان می بردف بینشی وسیع و تازه در مورد این دولت حاصل می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما