loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مربیان ما: تاریخ اندیشه های تربیتی مربیان مسلمان - جلد نخست

قرن دوم تا پنجم هجری

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده بهروز رفیعی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 351

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62289 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هدف این اثر چند جلدی، که اینک جلد نخست آن تقدیم می شود، معرفی کمابیش مبسوط اندیشه های تربیتی شماری از مربیان بزرگ مسلمان از قرن دوم تا پانزدهم هجری است، تا از این رهگذر هم به این پرسش کلی پاسخ داده شود که آیا اسلام در دامن فرهنگ خویش مربیانی بنام پرورده است که گذشته از فعالیت های تربیتی عملی، در کاوش های نظری تعلیم و تربیت هم پیشگام و صاحب نظر و تربیت پژوه و تربیت نگار باشند و هم متنی آموزشی برای تدریس آراء تربیتی شماری از مربیان بزرگ مسلمان فراهم آید.

جلد نخست این مجموعه به مربیان قرن دوم تا پنجم اختصاص یافته است و از میان مربیان بزرگ مسلمان در این چند قرن، تنها به عمرو بن بحر جاحظ، محمد بن سحنون، ابونصر محمد فارابی، گروه اخوان الصفا، شیخ الرئیس ابن سینا، امام محمد غزالی، پرداخته و کوشش کرده است با شرح و شکافت اندیشه های تربیتی آنان، بر آنچه دیگران درباره این بزرگان گفته اند تازه ای سودمند افزون شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما