loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رژیم حقوقی سرمایه گذاری خارجی در بخش نفت و گاز ایران در مقایسه با مقررات پیمان منشور انرژی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده علی محمد حکیمیان

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 254

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62310 10003022
12,000 11,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پرداختن به موضوع رژیم حقوقی سرمایه گذاری خارجی در بخش نفت و گاز ایران، وقتی اهمیت خود را نشان می دهد که بدانیم در حال حاضر، ذخـایر نفت و گـاز جمهوری اسلامی ایران، به ترتیب برابر 157 میلیارد بشکه (11/2 درصد جهان) و 34 تریلیون مترمکعب (برابر 16 درصد کل ذخایر جهان) است که عمر آنها براساس میزان تولید فعلی به ترتیب برابر 89 و بیش از 200 سال است. در چنین شرایطی با توجه به نیاز جهان به نفت کشورهای عضو اوپک و میزان منابع شناخته شده نفتی، در صورت حفظ سهم درصدی کنونی ایران در اوپک، تولید روزانه نفت خام ایران تا سال 2020 باید به 5/3 میلیون بشکه برسد و دستیابی به این سطح از تولید در صنعت نفت کشور نیازمند به سرمایه عظیم و استفاده از فناوری جدید بوده و این از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی میسر خواهد بود. دانستن اصول و مقررات مورد توجه کشورهای سرمایه فرست نیز ضرورت مقایسه رژیم سرمایه گذاری داخلی با رژیم حاکم بر پیمان منشور انرژی را موجه می سازد.

در ابتدای بحث مفاهیم و خصوصیات واژگان و عنوان های اصلی بحث روشن می شود. سپس تاریخچه سرمایه گذاری خارجی در نفت و گاز ایران و پیمان منشور انرژی بیان می شود. در فصل دوم نیز ابتدا ارکان و ماهیت قراردادهای سرمایه گذاری نفتی بررسی می شود تا زمینه ای باشد که در مبحث دوم تغییرات رژیم حقوقی سرمایه گذاری نفتی در صنعت نفت ایران بررسی شده و در مبحث سوم اصول و قواعد مستخرج از آنها در قوانین ایران با مقررات ناظر بر سرمایه گذاری خارجی پیمان منشور انرژی مقایسه گردد.

در نهایت نتیجه و پیشنهادات حاصل از پژوهش در دو زمینه رژیم حقوقی پیشنهادی سرمایه گذاری خارجی نفتی و فرصت ها و چالش های الحاق ایران به پیمان منضور انرژی پرونده این پژوهش را می بندد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما