loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد و بررسی طبقه بندی علوم در تمدن اسلامی با تأکید بر نقش ایرانیان (قرن های سوم تا یازدهم هجری)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62405 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
37,000 35,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دانشمندان اسلامی با تکیه به گفتار پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) به اهمیت طبقه بندی علوم، برای رشد و تعالی علم در تمدن اسلامی پی بردند و با رشد و گسترش علوم به ترسیم هندسه علم پرداختند. فلاسفه نخستین گروهی بودند که به طبقه بندی علم، به صورت جدی، توجه کردند و در این راه فارابی با تصنیف کتاب احصاء العلوم گامی اساسی در این زمینه برداشت و به دنبال وی دیگر فلاسفه نیز به تکوین طبقه بندی علوم اهتمام ورزیدند.

اندیشه وران اسلامی طرح های طبقه بندی را مطابق با دیدگاه های فکری توحیدی قرآن و حدیث نبوی مرتبط ساختند و آثار گران قدری خلق کردند. نویسندگان این طبقه بندی ها از علمای گروه های مختلف دینی، کلامی و فلسفی بودند که تقریباً طیف کاملی از سنت عقلی اسلام را در بر می گرفت. همه آنان در این طرح بزرگ طبقه بندی علوم کوشش کردند. ظاهراً انگیزه اصلی این طرح گسترده عقلی توجه به شیوه های حفظ سلسله مراتب علوم و تعیین جایگاه و حوزه هر علم در چهارچوب طرح کلی وحدت علوم بوده است.

کتاب حاضر به بررسی و تبیین اندیشه و آرای دانشمندان در طبقه بندی علوم طی هشت فصل به تبیین موضوع پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما