loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تروریسم از منظر حقوق اسلام و اسناد بین المللی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده سیدحسین هاشمی

ویراستار امیر بهرام پور

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 440

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62423 10003022
16,300 15,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروزه تروریسم به عنوان یکی از مهمترین مباحث در سطح بین المللی مطرح شده و کشورهای بسیاری را با چالش امنیتی روبرو کرده است و با وجود اینکه کشورهای اسلامی به ویژه ایران، خود از بزرگترین قربانیان تروریسم هستند، همواره به عنوان کشورهای حامی تروریسم و ریشه های اصلی آن در ادبیات حقوقی و سیاسی غرب مورد اتهام قرار گرفته و احیاناً آثار حقوقی نیز بر این اتهام ها بار شده است. برای مثال بلوکه کردن دارایی های ایران در آمریکا و تصویب قانونی جهت پرداخت خسارت های قربانیان تروریسم از این اموال.

از این رو نشان دادن چهره واقعی اسلام و نیز ریشه ها و راهکارهای مبارزه با تروریسم بین الملل و روش های حمایت از حقوق قربانیان تروریسم و نیز استفاده از تجربیات در اسناد بین المللی و حقوق کشورهای دیگر در این زمینه دارای اهمیت است. همچنین با توجه به اهداف کور تروریسم، قربانیان این جرم غالباً در شمار بی گناه ترین افراد هستند. از این رو، حمایت ویژه از حقوق قربانیان تروریسم از اهمیت خاصی برخوردار است. برخی از این حقوق مربوط به پیشگیری از اعمال تروریستی است که این پیشگیری می تواند از طریق شناخت علل و ریشه های تروریسم باشد و برخی دیگر مربوط است به درمان، ترمیم و بازسازی روانی و جبران خسارت قربانیان که در این تحقیق به این دو دسته از حقوق پرداخته خواهد شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما