loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گوهر فقاهت و فرزانگی

سیری تحلیلی در اندیشه های کلامی، اصولی و فقهی مرحوم آیت الله العظمی مدنی کاشانی قدس سره

ناشر مرسل

نویسنده حسین عرب

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 272

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62696 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
13,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر مروری بر شخصیت علمی و افکار فقهی، کلامی و اصولی آیت الله «رضا مدنی کاشانی» است. در این اثر ضمن بیان کلیاتی در مورد اهمیت علم و جایگاه عالم به ویژه عالم دینی به بررسی زندگی نامه، معرفی خاندان و تلاش های علمی آیت الله رضا مدنی کاشانی و تحصیل علوم دینی در قم و کاشان توسط ایشان پرداخته شده و ابعادی از اخلاق، معنویت و دیدگاه های سیاسی، اجتماعی و اندیشه های کلامی، فقهی و اصولی وی منعکس گردیده است. در همین راستا نویسنده به گوشه هایی از دیدگاه های ایشان در مورد توحید، راه های خداشناسی، اثبات حدوث عالم، اعجاز انبیا، فلسفه دعا و توسل، حکمت و آثار گریه بر سیدالشهدا، دلایل معاد، کیفیت حشر و معاد جسمانی، اثبات نبوت و امامت و ادله عقلی و نقلی آن اشاره کرده و مهمترین دیدگاه های فقهی آیت الله رضا مدنی کاشانی مانند فلسفه فقه، جایگاه عقل در استنباط حکم شرع، اجتهاد و تقلید، کاربرد مسایل اصولی در فقه، اندیشه های ایشان در فقه سیاسی به ویژه تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت و مبارزه با طاغوت را منعکس نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما