loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظریه قراردادها: انگیزه ها و اطلاعات

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده مرتضی درخشان

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 404

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63856 10003022
202,000 181,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نظریه ی اقتصاد قراردادها در حقیقت رویکردی نوین به تعاملات اقتصادی به گونه ای است که تخصیص منابع را با در نظر گرفتن انگیزه و اطلاعات تحلیل و بهینه یابی می کند.
قابلیت تغییر جزئیات قواعد بازی، چانه زنی، قدرت اقتصادی، طراحی مکانیسم و با استفاده از مکانیسم های طراحی شده و بسیاری ویژگی های دیگر به به این نظریه قدرت تحلیل بالا و متفاوتی را نسبت به سایر رویکردهای موجود داده است.
دخیل کردن قیدهای مشارکت، سازگاری انگیزشی، تائید ناپذیری، عقلانیت محدود بازیگران اقتصادی و دیگر قیدها در تبیین واقعی تر مدل ها کمک کرده است.
مدل سازی باز ریاضی و قابلیت اضافه و کم کردن پارامترهای قراردادی، انگیزشی و اطلاعاتی می تواند تنوع بالایی برای مدل های طراحی شده و در نتیجه انعطاف بیشتری را برای این نظریه فراهم آورد.
رویکرد تعاملی و قراردادهای اقتصادی اسلام را نیز فراهم می کند. رویکردی علمی و مناسب برای تحلیل های نوین اقتصاد اسلامی فراهم خواهد کرد.

هدف این کتاب این است که برای دانشجویان در حال تحصیل و یا سال های ابتدایی فارغ التحصیلی از رشته اقتصاد، دسترسی آسانی را به این نظریه ها فراهم آورد.
هدف این کتاب پوشش دادن بررسی کامل همه مطالب مطرح در ذیل نظریه قراردادها نیست.
بلکه دستاورد این کتاب، روش شناختی بوده و با این هدف صورت می گیرد تا به دانشجویان راهنمایی های اولیه را در جهت مطالعه و استفاده از رویکرد نظریه قراردادها و اقتصاد انگیزه ارائه دهد، تا بتوانند مسئله های برخاسته از این تئوری را تحلیل نمایند.

این کتاب به عنوان منبع درسی برای درس اقتصاد خرد میانه و پیشرفته می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما