49,000
تومان
10 ٪
44,100
تومان
افزودن به سبد خرید

شاخص و نشان تجاری صداقت در بازار اسلامی

دسته بندی: علوم اقتصادی

ناشر: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده: سید محمدکاظم رجایی

سال نشر: 1396

تعداد صفحات: 186

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

نویسنده ابتدا در پیشگفتار و مقدمه به تعریف موضوع، صداقت، شفافیت، شاخص صداقت، ضرورت ها و روش پیشینه بحث را آغاز کرده و در فصل اول به شفافیت در اقتصاد متعارف اشاره می کند.

نویسنده سیر تاریخی بحث و نداشتن تقارن اطلاعات در این زمینه را برمی شکافد و راهبردهای علامت دهی عرضه کنندگان، طراحی نهادها و مدیریت و نظارت اطلاعات از سوی دولت را واکاوی می کند.

فصل دوم نیز مقدمه ای دارد که مفهوم بازار، جایگاه بازار در تمدن اسلامی، تطابق بازار با شرع، حاکمیت ارزش ها و اخلاق اسلامی و صداقت بازار شکل گرفته در تمدن اسلامی در آن ارائه شده است.

فصل سوم مفهوم و جایگاه صداقت در اقتصاد اسلامی است که معنای صدق در لغت، چیستی صدق منطقی و صدق اخلاقی در آن مطرح می شود و نویسنده مفهوم صدق و صداقت را برمی شمارد و انواع صدق و کذب را از دیدگاه مرحوم نراقی بحث می کند.

مبانی صداقت در اقتصاد اسلامی شامل چند موضوع است که توحید محوری، آخرت گرایی، انسان اقتصادی و عرصه های صداقت و ابعاد ساختاری در آن مطرح می شود.

شاخص های زمینه ساز، شاخص های فرآیندی، قانونمندی و نظم، حاکمیت اخلاق، مسائل امانتداری، انصاف و وفای به عهد در فصل چهارم مطرح می شود.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام