115,000
تومان
10 ٪
103,500
تومان
افزودن به سبد خرید

لبخند من انتقام من است

داستان جهان

دسته بندی: خاطرات، زندگینامه و سفرنامه

ناشر: کتابستان معرفت

نویسنده: جوا آدویچ

سال نشر: 1396

تعداد صفحات: 232

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

در روزگاری نه چندان دور، در تابستان 1995 میلادی، بیش از هشت هزار بوسنیایی که در شهر سربرنیتسا و نواحی اطراف آن زندگی می­ کردند، در کمتر از 72 ساعت به دست نیروهای شبه نظامی صرب قتل­ عام شدند.
سربرنیتسا در زمان وقوع قتل­ عام تحت کنترل و حمایت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل قرار داشت.
اما نیروهای صرب در روز یازدهم ژولای 1995 به یکباره وارد شهر می­ شوند، ظرف چند ساعت مردان را از زنان جدا و پس از قتل­ عام و اعدام­های دسته­ جمعی آنها را در گورهای دسته­ جمعی دفن می­ کنند.

داستان­ها، ماجراها و روایاتی که از ماجرای قتل­ عام سربرنیتسا نقل می­ شوند، آنقدر دردناک، فجیع وحشتناک هستند که حتی شنیدنشان هم خارج از توان هرکسی باشد.
هنر «جِوا» در «لبخند من، انتقام من است» آن است که روایت دخترانه خود از فاجعه سربرنیتسا را به نحوی ارائه می­ دهد که خواننده ضمن درک این مقطع خاص از رویدادهای غم­ انگیز جنگ بوسنی، بتواند خواندن کتاب را به انتها برساند!

نویسنده در ابتدای کتابش می نویسد:

این کتاب دین من است! این کتاب کودکی من است و کودکی من زخمی بر وجود من. این کتاب برآمده از یک فاجعه است، فاجعه ای که کودکی آن را با چشمان خود دیده است.
این کتاب نشأت گرفته از نبرد من در زندگی است. در این کتاب درد من بر کاغظ سفید، شهادتی تاریخی درباره یک جنایت خونین به ثبت رسانده است و قلم و کاغظ انعکاس قدرت عقل و احساس من در مبارزه با فراموشی شده اند.
من با نوشتن آرامشی برای روح و روانم یافتم، مرهمی برای قلبم و عقوبتی برای یک جنایت!

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام