loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه شناسی قرآن کریم: رویکرد نظری و کاربردی (مطالعه از سطح واژگان تا ساخت جمله)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده احمد پاکتچی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 480

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65982 10003022
250,000 225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فهرست مطالب کتاب:

سخن ناشر

مقدمه

مباحث پیشینی

بخش اول: مباحث نظری و دستگاه انتقادی

بخش دوم: مسائل هم ارزی واژگان در ترجمه قرآن کریم

بخش سوم: مسائل هم ارزی در سطح جمله، کتابشناسی و نمایه

با توجه به تحولات صورت گرفته در حیطه ترجمه شناسی به عنوان یکی از شاخه های زبانشناسی کاربردی، به نظر می رسد جای آن وجود دارد تا بار دیگر این پرونده بازگشوده شود و کوشش گردد تا با سامان بخشی به نظریات و دستمایه های پراکنده موجود در سنت اسلامی ترجمه قرآن و علوم قرآن، و بسط دادن آن داشته ها در چارچوب یک الگوی نظری مطابق با معیارهای زبانشناسی، گامی دیگر در راستای رسیدن به یک دستگاه نظری و انتقادی در خصوص ترجمه قرآن کریم برداشته شود.

روی آوردن به ترجمه قرآن از منظر ترجمه شناسی با نگاهی به نظریه های متنوع آن حوزه که امکان بومی سازی در حوزه ترجمه قرآن کریم را داشته باشند، توجه به زمینه های دین شناختی ترجمه قرآن و ارائه مباحثی تطبیقی در خصوص ترجمه متون مقدس، و عنایت داشتن به مسائل کاربردی در ترجمه قرآن بر پایه تجربیات موجود در طیفی گسترده از زبان ها از ویژگی های نوشته حاضر است. همچنین بجاست یادآوری شود که در اثر حاضر تنها به مسائل ترجمه در سطح زبان پرداخته شده و سطوح دیگر، یعنی سطح ادبیات، سطح فرهنگ و سطح منطق به مجالی دیگر موکول شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما