loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرق تسنن: مجموعه مقالات

ناشر ادیان

ویراستار سید محسن طاهری

گردآورنده کتاب مهدی فرمانیان

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 727

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66282 10003022
400,000 380,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این نوشتار دارای بیست و پنج مقاله از نویسندگان مختلف است که از عنوان های آن می توان به «اهل سنت»، «اعجاز قرآن از دیدگاه معتزله» نوشته مهدی فرمانیان، «راهنمای مطالعات فرقه شناسی اسلامی» اثر نعمت الله صفری، «حدیث افتراق امت؛ نقل ها و پیامدها» به قلم علی آقانوری، «عثمانیه» نوشته پاتریشیاکرونه و ترجمه مهدی فرمانیان، «خوارج» اثر محمد ابوزهره و ترجمه علیرضا ایمانی اشاره کرد.

مقاله اول این کتاب با عنوان «اهل سنت» ابتدا سنت را در لغت به معنای طریقه و روش و در اصطلاح در مقابل بدعت معرفی می کند و سپس به پیشینه تاریخی اهل سنت می پردازد و بیان می کند اهل سنت به افرادی اطلاق می شود که به سنت پیامبر(ص) عمل می کنند و در قرن دوم در مقابل اصحاب رأی و معتزله بر آنان نهاده شد و امروزه به طور عام در مقابل شیعه به کار می رود.

«قادیانیه» عنوان آخرین مقاله کتاب «فرق تسنن» نام فرقه ای است که صد سال پیش در هند توسط میرزا غلام احمد قادیانی بنیان نهاده شد. وی ادعای پیامبری کرد و در راستای ادعای خود کتاب هایی را نوشت که در این مقاله به آنها اشاره شده است.
بعد از غلام احمد، نورالدین، سپس بشیرالدین و سایر رهبران این فرقه، رهبری این جنبش را بر عهده گرفتند و کتاب ها و تفسیرهای زیادی هم در تبلیغ این عقیده نگاشتند.

در بخش عقاید، نویسنده با معرفی منابعی درباره این فرقه از اهل سنت، عقاید آنها دربار صفات الهی، رویت خدا، اختیار انسان، قرآن، ختم نبوت و دیگر مباحث فرقه قادیانیه را بیان کرده و سپس با آوردن ترجمه مقاله ای از «یوهانان فریدمن» با عنوان «احمدیه» به بررسی بیشتر این فرقه و تاریخ پیدایش آن توسط غلام احمد و چگونگی گسترش آن توسط او و دیگر رهبران این جنبش و همچنین به بررسی تفکر دینی احمدیه بر اساس ادعای پیامبری و مهدی بودن غلام احمد پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما