loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رساله عمره مفرده: بحثی فقهی در عدم رجحان تکرار عمره مفرده

دوره علوم و مبانی اسلام و تشیع

ناشر مکتب وحی

نویسنده سید محمدمحسن حسینی طهرانی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 213

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 66345 10003022
90,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رساله پیش رو، درباره عدم مشروعیت تکرار عمره در کمتر از یک ماه می باشد. چنانچه امروز متداول است که حاجی پس از انجام عمره تمتع، برای درک فیض بیشتر، دوباره و بیشتر، از مسجد تنعیم برای انجام عمره مفرده دیگر احرام می بندد.

در این رساله سخن بر این است که شارع مقدس برای کسی که قصد انجام عمره - چه تمتع و چه مفرده - را دارد، فقط یک بار در ماه تشریع فرموده است و زائد بر آن ممضای شارع نمی باشد.

رساله «عمره مفرده» نسخه محقق نه مجلس از سلسله جلسات درس خارج حج می باشد که در سنۀ 1434 هجری قمری توسط حضرت آیت الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی در مدرسه فیضیه قم ایراد گردیده است.
با توجه به مقتضای متفاوت تدریس نسبت به فضای تالیف در کیفیت ارائه مطالب، متن این جلسات ویرایش، تلفیق و تدوین گردید و به ضمیمه پرسش و پاسخ های تلامیذ و استاد، به زیور طبع آراسته شد.* این کتاب از 5 فصل تشکیل یافته است که عناوین این فصول عبارت است از:

1- مقدماتی راجع به استنباط احکام شرعی
2- نکته های قابل توجه در مسئله تکرار عمره مفرده
3- حقیقت معنای نهی شارع
4- پاسخ حلی در رد نظریه أقل ثوابا
5- بررسی و تحلیل روایات تکرار عمره
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما