loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ولایت فقیه - جلد چهارم: شبهات رایج

ناشر شهید کاظمی

نویسنده محمود زارعی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 176

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه «ولایت فقیه» در 5 جلد به موضوعاتی همچون دین و سیاست، تعریف ولایت، ادله اثبات ولایت فقیه و ... می پردازد.

در جلد چهارم این مجموعه، نویسنده در پی پاسخ به 4 شبهه با عناوین «طاغوت بودن همه پرچم های پیش از ظهور، تزئینی بودن نقش مردم در حکومت اسلامی، نظریه رهبری شورایی و سازوکار تشخیص ولی فقیه» می باشد.

در انتخاب دستگاه اجرایی و رئیس قوه مجریه، مردم خودشان دخالت می کنند. حتی در انتخابپ رهبر، با اینکه رهبری یک منصب الهی است و تابع ملاک های الهی و معنوی و واقعی است، باز مردم نقش دارند؛ کما اینکه مشاهده کردید، مجلس خبرگان که نمایندگان مردم اند، می نشینند کسی را معین و انتخاب می کنند.

اگر همان کسی که مجلس خبرگان انتخاب کرد، مورد قبول مردم نباشد، باز رهبری او، جا نخواهد افتاد. پس آحاد و عامه مردم، علاوه بر اینکه به صورت غیرمستقیم از طریق مجلس خبرگان، رهبر را معین می کنند، مستقیما هم نسبت به شخص رهبری نظر و تصمیم دارند و نظر و تصمیم و خواست و اراده آنهاست که در حقیقت یک رهبر را رهبر می کند و به او امکان تصرف و قدرت امر و نهی و قبض و بسط می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما