loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلفی گری در آیینه تاریخ (پیدایش مکتب، رفتارها و پیامدها)

ناشر توحید قم

نویسنده جعفر سبحانی تبریزی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 152

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر پژوهشی در مورد تاریخ پیدایش گروه های سلفی و تکفیری و تحلیلی از افکار و رفتار آنان است.

در ابتدای کتاب تعریفی از معنای لغوی و اصطلاحی سلف و سلفی ارائه شده و پس از آن به بحث در مورد این مسئله پرداخته شده است که آیا سلفی گری یک نوع مذهب است و یا اینکه جایگاهی در بین مذاهب اسلامی ندارد؟
وی ضمن معرفی فرقه های مختلف اسلامی، به فقدان منطق و روش صحیحی برای استنباط احکام شرعی نزد سلفی ها اشاره کرده و معتقد است که آنان از اصول اصلی و منابع قرآن و سنت و عقل و اجماع پیروی نکرده بلکه پیرو آرای خود بوده و از این رو سایر فرقه های مسلمان به ویژه شیعیان را که با عقاید آنان موافق نیستند، کافر خوانده و آنان را تکفیر می نمایند.

وی برداشت های غلط سلفی ها و استنادکردن آنان به روایات جعلی در زمینه بالا بردن اهمیت صحابه پیامبر اسلام و عادل شمردن همه آنان را مورد نقد قرار داده و پیامد های منفی ناشی از تفکرات سلفی را در جهان اسلام بررسی نموده است. وی به پیشینه سلفی گری در تاریخ اسلام اشاره نموده و نمونه هایی از جنایات آنان را در گذشته و زمان حال برشمرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما